شهرام کرمی دبیر سومین جشنواره تئاتر‌شهر از تلاش برای استقرار جشنواره تئاتر شهر در مرکز تئاتر خاوران به‌منظور امکان به اجرای عموم درآمدن آثار این جشنواره در مکانی مشخص خبر داد. شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر شهر در این باره توضیح داد: در این دوره از جشنواره تئاتر شهر بیش از ۷۵۰ گروه نمایشی متقاضی شرکت شدند که ازیک جهت جای خوشحالی دارد و البته از جهت دیگری نیز جای نگرانی. حضور این تعداد متقاضی نشان‌دهنده این امر است که جشنواره تئاتر شهر در این سال‌ها به هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر معرفی شده که نشان‌دهنده رشد جشنواره است و اینکه ما در حوزه تئاتر چقدر علاقه‌مند داریم.

وی ادامه داد: اما نگرانی از این جهت وجود دارد که به خاطر ظرفیت محدود جشنواره، ما در نهایت می‌توانیم پذیرای۶۰ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره باشیم که به این‌ترتیب برای تعداد زیادی از علاقه‌مندان امکان شرکت در جشنواره فراهم نمی‌شود، اما این اتفاق دربردارنده این نکته نیز هست که ما چطور می‌توانیم به علاقه‌مندان و جوان‌ها کمک کنیم، چون حضور در جشنواره فرصتی به این افراد می‌دهد تا توانایی‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند.

کارگردان «پوتین‌های عمو بابا» یادآور شد: به‌همین‌منظور در دومین نشستی که با علی نصیریان رئیس جشنواره تئاتر شهر داشتیم به دنبال راهکاری بودیم که بتوانیم از این پتانسیل‌ها بیشتر استفاده کنیم، بنابراین قرار بر این شد کارهای باکیفیتی که امکان حضور در جشنواره را پیدا نمی‌کنند، برای اجرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین فرهنگسراهای مختلف معرفی شوند. دبیر جشنواره تئاتر شهر با اشاره به تلاش برای یافتن مکانی ثابت برای برگزاری جشنواره تصریح کرد: در تلاش هستیم جشنواره تئاتر شهر در مرکز تئاتری مشخص مستقر شود چون به این ترتیب می‌توانیم نمایش‌هایی را که مخصوصا تولید جشنواره هستند، در یک مکان مشخص اجرا کنیم. احتمالا مرکز تئاتر خاوران به عنوان مکان ثابت جشنواره تئاتر شهر در نظر گرفته می‌شود تا امکان به صحنه رفتن تولیدات این جشنواره در این مکان فراهم شود.