روز شنبه زادروز ۱۱۰ سالگی «پابلو نرودا» شاعر شیلیایی بود به همین مناسبت تصویرهایی مجازی از پابلو نرودا در حال قدم زدن در خیابان‌های شهر سانتیاگو و در حال نوشتن شعر روی پنجره خانه‌ محل سکونتش مشاهده شد. محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی به مناسبت ماه مبارک رمضان قطعه مناجات‌خوانی را منتشر کرد. این خواننده جوان که پیش از این برنده جایزه فرانس موزیک هم شده بود این قطعه‌ را براساس اشعار سعدی و باباطاهر منتشر کرده است.

دانیل رادکلیف که از کودکی در نقش هری پاتر بازی کرده، در داستان جدید رولینگ در نقش این قهرمان ظاهر نخواهد شد. در جدیدترین داستانی که رولینگ در باره هری پاتر نوشت و هشتم ماه جولای منتشر شد، این داستان را با جام جهانی فوتبال مرتبط ساخت و هری پاتر را درحالی‌که ۳۴ سال دارد و دارای ۲ فرزند است، با ماجرایی جدید روبه‌رو کرد.

دومین فستیوال موسیقی نواحی ایران (آیینه دار) مهرماه سال جاری با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران به دبیری محمدرضا درویشی در تهران برگزار می‌شود.

۱۰۸فیلم سینمایی متقاضی شرکت در شانزدهمین جشن سینمای ایران شده‌اند که شهریورماه در تهران برگزار می‌شود که برای داوری فیلم‌ها درهفته اول ۲۱ فیلم برای داوران به نمایش درآمد.

«الیور تویست» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی است که از پنجم مرداد ماه در تالار حافظ میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

فیلم انیمیشن «درخت کهنسال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «فرنوش عابدی» به بخش «واید انگل» جشنواره بین‌المللی پوسان کره‌جنوبی راه یافت.

فیلم‌های «نهنگ عنبر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سامان مقدم و نویسندگی مانی باغبانی، «فرمول سیزده» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی ناصر رفاهی و «آقا‌زاده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب‌الله کاسه‌ساز و نویسندگی محسن کاسه‌ساز از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه‌ ساخت دریافت کردند.