فروش یک میلیارد دلاری فاکس

کمپانی فیلمسازی فاکس قرن بیستم به عنوان اولین استودیو فیلمسازی میزان فروش خود در سینماهای آمریکا را در سال ۲۰۱۴ از یک میلیارد دلار عبور داد. به گزارش «ایسنا» کمپانی فاکس قرن بیستم به لطف فروش فیلم‌هایی چون «طلوع سیاره میمون‌ها»، «مردان ایکس» و «ریو ۲» توانست فروش خود در سینماهای آمریکای شمالی را از مرز یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ عبور دهد.

فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» توانست در هفته اول اکران خود در سینماهای آمریکا فروش ۷۳ میلیون دلاری را ثبت کند و فیلم «بخت پریشان» نیز تاکنون به فروش ۱۲۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا دست یافته است.

از دیگر فیلم‌های پرفروش کمپانی فاکس قرن بیستم در سال ۲۰۱۵ می‌توان به قسمت دوم انیمیشن چگونه اژدهایتان را تربیت کنید، اشاره کرد که تاکنون به فروش ۱۵۲ دلار در سینماهای آمریکا دست یافته است.

آمار فروش کمپانی فاکس شامل محصولات استودیو فاکس سرچ لایت نمی‌شود که با فیلم «هتل بزرگ بوداپست» در فصل بهار به فروش خوب ۵۸/۸ میلیون دلار در آمریکا دست یافت.

همچنین در خبرها آمده بود فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» محصول کمپانی فاکس قرن بیستم نیز با ثبت فروش ۷۳ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی، پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای آمریکا شد درحالی‌که با اکران در ۲۶ کشور جهان به فروش ۳۱ میلیون دلار نیز در گیشه بین‌المللی دست یافت.

قسمت دوم «سیاره میمون‌ها» از محل ۴۹۰۰ سالن سینمایی که در سراسر جهان در اختیار داشت، ۴/۱۱ میلیون دلار در کره‌جنوبی و همچنین ۶/۶ میلیون دلار در سینماهای استرالیا فروخت. به گزارش اسکرین دیلی، قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» محصول کمپانی «دریم ورکس» نیز با اضافه کردن ۴/۳۴ میلیون دلار از محل بیش از ۷۶۰۰ سالن سینما در ۶۲ کشور جهان فروش خارجی خود را به ۱۹۹ میلیون ارتقا داد.

انیمیشن «ریو ۲» و فیلم «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» نیز فروش خارجی خود را به ترتیب به ۳۶۰ و ۵۰۴ میلیون دلار ارتقا دادند.

فیلم «شیطان صفت» با بازی «آنجلینا جولی» که تاکنون به فروش مجموع ۶۷۰ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و بین‌الملل دست یافته است توانست در این هفته ۴/۱۳ میلیون دلار از سینماهای ۴۵ کشور جهان به‌دست آورد تا فروش خارجی خود را به ۴۴۷ میلیون دلار افزایش دهد.