محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی یکشنبه هفته آینده مصادف ۵ مرداد همراه با یک گروه موسیقی خارجی در فستیوال کرمس کشور اتریش کنسرتی را برگزار می‌کند. چهار فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «امروز»، ‌«کلاشینکف» و «آذر، ‌شهدخت، ‌پرویز و دیگران» به‌عنوان فیلم‌های اکران عید فطر از امروز در سینماها روی پرده رفتند.

با روخوانی نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی محمد رحمانیان، بار دیگر نمایش‌نامه‌ای از بیضایی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر زمزمه شد.

علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما از تشکیل شورای حمایت از لوازم التحریر پاک با حضور مدیران گروه‌های کودک و نوجوان سیما، نهادهای مرتبط و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شبکه دو خبر داد.

خواهرزاده جلال‌آل احمد از احتمال تخریب و بازسازی منزل مسکونی سیمین دانشور و جلال‌آل‌احمد توسط شهرداری تهران و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به‌دلیل قرار گرفتن این بنا در طرح‌های شهرسازی شهرداری خبر داد.

مجمع سالانه شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و انتخابات برای تعیین هیات‌مدیره جدید دوشنبه شب برگزار و هیات‌مدیره قبلی برای ۳ سال دیگر در مسوولیت خود ابقا شد.

سند ساماندهی و توسعه سینمایی کشور با حضورمدیران فرهنگی، سینماگران، منتقدان سینمایی و نمایندگان شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، خانه سینما، سازمان سینمایی بررسی و تصویب می‌شود.

شبکه رادیویی تهران در برنامه «آوای امواج» دوبلورهای شاخص را با رای شنوندگان انتخاب می‌کند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «هفته سینمای مستند هند» را ۱۲ تا ۱۵ مردادماه ۱۳۹۳ در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

وزیر ارشاد به همراه معاونانش از جعفر والی عیادت کرد و ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی هر چه سریعتر برای این هنرمند، ابراز امیدواری کرد که والی بتواند به‌زودی نمایش خود را روی صحنه ببرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی موفقیت گروه کُر آوازی تهران را به خاطر کسب دو مدال طلا و یک نقره در هشتمین فستیوال جهانی گروه‌های کُر جهان تبریک گفت.