محمود دولت‌آبادی در متنی که به مناسبت جشن تولد ۷۴ سالگی‌اش منتشر کرده است با اشاره به شرایط دشوار مردم منطقه‌ خاورمیانه نوشت: در عرصه‌ای که خون‌پاشی در آن دارد رفتاری متاسفانه عادی انگاشته می‌شود، راستش دل و دِماغی برای من یکی باقی نمانده است. در اجرای پنج‌شنبه شب نمایش «ترانه‌های محلی» با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور بخشی از عواید فروش یازده اجرای این اثر نمایشی به بنیاد خیریه یاران برکت مهر که از زنان سرپرست خانوار حمایت می‌کند، اهدا شد و محمد رحمانیان کارگردان نمایش، اجرای پنج‌شنبه شب را به فرهاد مجدآبادی هنرمند تازه درگذشته تئاتر تقدیم کرد.

باران کوثری در آستانه اجرای نمایش «شادی حقیقی، آرام و بی‌صداست» از مردم دعوت کرد امروز، شنبه ۱۸ مرداد برای حمایت از گروه نمایش و بیماران مبتلا به سرطان در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر حضور یابند.

برنامه«هفت شب نمایش‌نامه‌خوانی» از روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه با اجرای اثری از حسین پاکدل در برج میلاد آغاز می‌شود. این برنامه که از ۲۰ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود، هفت نمایش‌نامه‌نویس در کنار هفت گروه جوان دانشجو، آثار خود را در برج میلاد روخوانی می‌کنند.

رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون که به‌دلیل مشکل گوارشی و به تاخیر افتادن جراحی آخرش، در بیمارستان بستری شده است از بهبود شرایط خود و اینکه تا چند روز دیگر مرخص می‌شود، خبر داد.

شب نخست کنسرت سیروان خسروی در تهران شامگاه پنج‌شنبه با استقبال مردم روبه‌رو شد و این خواننده نیز با اجرای ۱۵ قطعه اجرای دوم از شب اول کنسرتش را با شور و نشاط به پایان رساند.

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۰۵ ناشر جدید و ۳۳۰ ناشر-مولف جدید از طریق سایت به عضویت نظام شابک درآمدند.