اعتراض خانوادگی آقای بازیگر

گروه فرهنگ‌وهنر: روز گذشته آقای بازیگر سینمای ایران با همه شرایط نامطلوبی که از نظر جسمی داشت راه افتاد تا حمایتش را از مردم غزه اعلام کند. عزت‌الله انتظامی همراه خانواده خودش را به دفتر سازمان ملل رسانده بود تا از مسوولان این دفتر بخواهد پیامش را درباره جلوگیری از کشتار مردم فلسین به سازمان ملل برسانند.در این اقدام مجید انتظامی آهنگساز برجسته و فرزند ارشد بازیگر توانمند سینمای ایران، گلنوش انتظامی و سروش انتظامی این بازیگر پیشکسوت را همراهی می‌کردند. این هنرمند پس از خروج از دفتر سازمان ملل درباره حمایتش از مردم غزه گفت: ما پشتیبان آنها هستیم و امیدواریم این جنگ و خونریزی هرچه زودتر تمام شود، آرزوی ما این است که در هیچ نقطه‌ای از دنیا جنگی وجود نداشته باشد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر همدردی هنرمندان و حمایت آنها از مردم غزه اظهار کرد: به نظرم همدردی مردم کشور ما و مردم سایر نقاط جهان که این‌گونه با مردم بی‌دفاع غزه همدردی می‌کنند می‌تواند خیلی موثر باشد. ما به اینجا آمده‌ایم تا بگوییم همچنان آماده‌ایم تا از آنها دفاع کنیم و با تاکید می‌گویم که برای جلوگیری از این کشتار هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.

عزت‌الله انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره احساسش از دیدن صحنه‌های کشته شدن کودکان در غزه اظهار کرد: طبیعتا دیدن تصاویر بچه‌هایی که هر روز کشته می‌شوند‌، به شدت ناراحتم می‌کند، ما آمده‌ایم جلوی کشتار بچه‌های غزه را بگیریم.

مجید انتظامی نیز که پدرش را همراهی می‌کرد، درباره حضور در دفتر سازمان ملل بیان کرد: ما اینجا آمده‌ایم که حمایت خودمان را از مردم فلسطین اعلام کرده و درباره کشتار بی‌رحمانه‌ای که در غزه اتفاق می‌افتد اعلام انزجار کنیم.

این هنرمند عرصه موسیقی درباره تاثیر حمایت هنرمندان از مردم غزه بیان کرد: ما با این احساس همبستگی‌ها می‌خواهیم بگوییم که احساس آنها را می‌فهمیم و درک می‌کنیم، می‌گوییم وقتی مردم همه دنیا دارند در آرامش زندگی می‌کنند، چرا مردم یک کشور در خاورمیانه باید کشته شوند.

وی سپس تاکید کرد که حضور استاد عزت‌الله انتظامی و او ربطی به هیچ سازمانی ندارد و خودشان به صورت خودجوش در این‌باره احساس وظیفه کردند.

به گزارش «ایسنا»، مجید انتظامی در پایان درباره محتوای گفت‌وگوی استاد انتظامی با نماینده دبیر کل سازمان ملل در تهران گفت: گفت‌وگوها پیرامون این موضوع بود که هنرمندان ایرانی نسبت به این کشتار معترض هستند و از مردم بی‌دفاع غزه دفاع می‌کنند و قرار شد ایشان این موضوع را کتبا به سازمان ملل اعلام کنند. عزت‌الله انتظامی به همراه فرزندش مجید انتظامی، نوه و نتیجه‌ خود به دفتر سازمان ملل آمده بود.

مجید انتظامی افزود: ما احساس رنج و غم این ملت را درک می‌کنیم ولی برایمان قابل درک نیست که چرا باید در خاورمیانه چنین اتفاقاتی بیفتد.

شاید وجدان‌ها بیدار شود

گلنوش انتظامی که به عنوان منشی در صنعت سینما فعالیت می‌کند نیز درباره حضور در این مراسم گفت: نسل‌کشی که در غزه در جریان است جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی و حرفه‌ای اشخاص، دل هر انسانی را به درد می‌آورد و من خوشحالم که خانواده من این فرصت را فراهم کرده‌اند تا به گونه‌ای اعتراض خودمان را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید حضور شما در این محل چه تاثیری داشته باشد، تصریح کرد: به نظر من خاموش بودن در مقابل جنایاتی که علیه بشریت انجام می‌گیرد اصلا قابل توجیه نیست و هر اعتراضی که صورت می‌گیرد اعتراضی به دنبال اعتراضات دیگر است و شاید وجدان کسانی را که گوشی برای شنیدن دارند کمی بیدار کند.

نسل‌کشی در غزه عذاب‌آور است

سروش انتظامی نوه استاد انتظامی و فرزند مجید انتظامی نیز که در این تجمع اعتراضی حضور یافته بود با اشاره به اینکه نسل‌کشی که در غزه اتفاق می‌افتد واقعا عذاب‌آور است، گفت: تصاویری که از رسانه‌های گروهی از جنایات غزه مخابره می‌شود بسیار دردناک است و من به عنوان نماینده‌ای از صنف موسیقی لازم دیدم خانواده‌ام را در این حرکت اعتراضی همراهی کنم.

انتظامی پیش از اینکه مقابل سازمان ملل بیاید با انتشار فراخوانی مردم را برای اعتراض به جنایات اسرائیل نسبت به مردم غزه به تجمع در مقابل درب دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران دعوت کرد. در این فراخوان آمده بود: «نزدیک به یک ماه است که از این همه نسل‌کشی در غزه خواب و خوراک ندارم؛ بی‌تابم، آرام و قرار ندارم. نمی‌دانم وجدان بیداری هست که این همه کودک مجروح و آواره را ببیند و باز هم سر آرام بر بالین بگذارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۰ مرداد به دفتر نمایندگی سازمان ملل در دروس بروم و به این جنایات اعتراض کنم. از همه عزیزانی که دلشان برای بشریت می‌تپد و از این نسل‌کشی در غزه به ستوه آمده‌اند تقاضا می‌کنم در این حرکت انسان‌دوستانه به من بپیوندند و با من در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها همراه شوند. من صبح دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به اتفاق همه افراد خانواده‌ام، مجید فرزند ارشدم، همسرش آذر و دو نوه‌ام سروش و گلنوش و تنها نتیجه‌ام پندار ۶ ساله در محل حاضر خواهیم بود تا با هم فریاد اعتراض سر دهیم.»