مجید بهرامی، هنرمند جوان تئاتر و سینما، که مدت‌ها است با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند، نمایشگاهی از عکس‌های حضور خود در آلمان و تهران را با عنوان «طناب‌ها و امیدها» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند. اسدالله امرایی مترجم رمان «کوری» نوشته ژوزه ساراماگو خبر داد که این کتاب بعد از مدت‌ها ممنوعیت چاپ، مجوز نشر گرفته و منتشر شده است.

کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری شنبه شب در حالی آخرین اجرای خود را روی صحنه برد که وزیر امور خارجه و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان این کنسرت بودند.

در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس مراسم ویژه بزرگداشت سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی، سه هنرمند عرصه سینما و تلویزیون برگزار و از آنها تجلیل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چرا کنسرت‌هایمان نباید در بهترین سالن‌های اروپا اجرا شود یا از سوی دیگر چرا فیلم‌های سینمای ایران نباید اکران جهانی داشته باشند، گفت: ما در این عرصه دو هدف را دنبال می‌کنیم تا هم هنر خودمان را عرضه و هم توانایی‌هایمان را به دنیا ثابت ‌کنیم.

به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، سالن‌های ایرانشهر در روز ۳۰ شهریور اجرا نخواهند داشت.

پنجاه و نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۱۷ به نمایش فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» اختصاص دارد.

نمایشنامه خوانی «شایعات» به کارگردانی بهادر آذری در نخستین روز شهریور در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌‌‌‌‌شود.

آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون به جمع بازیگران نمایش «p۲» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که قرار است از شهریورماه در تالار حافظ اجرا شود، پیوست.