انتشار چاپ بیستم  «یوزپلنگانی که با من دویده اند»

گروه فرهنگ وهنر- بیژن نجدی در ادبیات ایران یک استثنا به شمار می‌آید. نویسنده‌ای که اولین کتابش با عنوان «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» در سال‌های آخر عمرش در سال ۱۳۷۳ منتشر شد و توانست با استقبال علاقه‌مندان ادبیات داستانی روبه‌رو شود. کتابی که در طول سال‌های گذشته بارها تجدید چاپ شده است و این روزها چاپ بیستم آن به بازار آمده است. این کتاب دربرگیرنده ۱۰ داستان با نام‌های سپرده به زمین، استخری پر از کابوس، روز اسب‌ریزی، تاریکی در پوتین، شب سهراب‌کشان، چشم‌های دکمه‌ای من، مرا بفرستید به تونل، خاطرات پاره پاره دیروز، سه‌شنبه خیس و گیاهی در قرنطینه است.

بیژن نجدی، شاعر و داستان‌نویس در ۲۴ آبان ۱۳۲۰ از پدر و مادری گیلانی در خاش متولد شد. تحصیلات ابتدایی‌اش را در رشت گذراند. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۳۹ وارد دانشسرای عالی تهران شد و در سال ۱۳۴۳ از همان دانشکده در رشته ریاضی فارغ‌التحصیل و با سمت دبیر در دبیرستان‌های لاهیجان مشغول به تدریس شد. نجدی در چهارم شهریور ۱۳۷۶ به علت بیماری سرطان ریه درگذشت. آرامگاه او در شهر لاهیجان در جوار بقعه شیخ زاهد گیلانی قرار دارد. از این نویسنده بعد از مرگش کتاب‌های دیگری همچون «خواهران این تابستان»، «دوباره از همان خیابان‌ها»، «داستان‌های ناتمام» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

چاپ بیستم مجموعه داستان «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» در ۸۸ صفحه، با شمارگان یک‌هزار و ۶۰۰ نسخه و قیمت پنج‌هزار و ۲۰۰ تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است.