قیمت بلیت کنسرت‌ها ارزان می‌شود

نشست خبری پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی صبح روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس پیروز ارجمند در ابتدای این نشست گفت: زمانی که مسوولیت دفتر موسیقی را بر عهده گرفتم با یک مخروبه مواجه شدم که بی‌برنامگی‌ها و عدم برنامه‌ریزی مدون در آن موج می‌زد. آثاری را داشتیم که بررسی آنها در دفتر موسیقی بین دو تا سه سال طول کشیده بود این زمان لازم بود که کم شود و در مرحله سازوکار اداری به گونه‌ای پیش رفتیم که بارها نهایتا در دو، سه روز مورد بررسی قرار بگیرند.

در زمینه کنسرت‌ها سعی شده این روند ادامه داشته باشد بعضی از کنسرت‌ها بین ۲ تا ۳ ساعت یا نهایتا ظرف دو یا سه روز مجوز می‌گیرند. روزی که من به دفتر موسیقی آمدم ۴۵۰ تا ۶۰۰ پرونده را باید روزانه پیگیری می‌کردم و این واقعا کار دشواری بود که هم‌اکنون تعداد این پرونده‌ها تقریبا به روزی ۵۰ عدد رسیده است. وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد موسیقی زیرزمینی به موسیقی روزمینی تبدیل شده است بسیاری از آثاری که در موسیقی زیرزمینی تولید می‌شود خوب و باکیفیت هستند و دفتر موسیقی باید از ظرفیت‌های موسیقی زیرزمینی استفاده کند. ارجمند در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان‌ها به کجا می‌رسد، گفت: بخشنامه‌ای را در این زمینه صادر کردیم که شرکت‌ها و برگزارکنندگان کنسرت را از برگزار کردن کنسرت در ورزشگاه‌ها منع می‌کند. همین بخشنامه باعث شد که بسیاری از هنرمندان در برابر من جبهه بگیرند و با لابی‌گری بخواهند که اجراهایشان در مکان‌های این چنینی ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به قیمت بلیت‌های کنسرت‌ها گفت: امسال باید ارزان‌سازی در موسیقی انجام شود امکان دارد در این زمینه خود دفتر موسیقی وارد شود و سیاست‌های قیمت‌گذاری تعیین کند. وی افزود: از روزی که به دفتر موسیقی آمدیم بالای ۱۰۰ کنسرت در حال لغو بود که با هماهنگی با نیروهای انتظامی این کنسرت‌ها برگزار شد. ارجمند با اشاره به برخی کارشکنی‌ها از سوی مدیران ارشاد برخی از استان‌ها گفت: در برخی از شهرستان‌ها شاهد کارشکنی مدیران ارشاد بوده‌ایم، به عنوان نمونه حتی در جایی از خواننده مشهور و متعهدی خواسته بودند تا برگه سوءپیشینه و عدم اعتیاد ارائه بدهد تا به او اجازه برگزاری کنسرت بدهند.

این آهنگساز با اشاره به وضعیت ارکسترها در دولت قبل گفت: خراب کردن ارکسترها کاری بسیار سخت است اینکه چگونه توانسته‌اند ساختار این ارکسترها را نابود کنند واقعا از پس هر مدیری برنمی‌آید. پیروز ارجمند ادامه داد: در سال آتی ۴ جشنواره خواهیم داشت، اولین جشنواره، جشنواره موسیقی جوان است و جشنواره بعدی به جایزه ققنوس که تمرکزش روی ویدئوکلیپ است اختصاص دارد، همچنین جشنواره مقاومت که از هدف اصلی خود فاصله گرفته بود به جایزه ققنوس اضافه شد.