گروه فرهنگ‌وهنر: خیلی‌ها معتقد بودند که با اکران «شهر موش‌ها ۲»، فروش دیگر فیلم‌های روی پرده به «صفر» می‌رسد، اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این روزها همه فیلم‌های در حال اکران فروش میلیاردی دارند. حقیقت این است که مخاطب سینمای ایران وقتی می‌خواهد به دیدن شهر موش‌ها ۲ برود و می‌بیند که ظرفیت سالن‌های نمایش این فیلم تکمیل شده است، فیلم دیگری را برای تماشا انتخاب می‌کند. تنها به همین دلیل است که در یک رقابت بورس مانند، همه فیلم‌ها می‌فروشند و این از خوشبختی سینمای ایران و اهالی آن است که فیلمی پیدا شده که این‌طور می‌فروشد و فیلم‌های دیگر هم در کنار آن تماشاگر پیدا می‌کنند. به گزارش «ایسنا» براساس اعلام پخش‌کننده فیلم‌های روی پرده، این روز‌ها فروش «شهر موش‌ها ۲» به یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان، «کلاشینکف» به یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، «رد کارپت» به سه میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان و «امروز» به یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان رسیده است. همچنین «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با ۸۵۰ میلیون تومان در آستانه میلیاردی شدن است.

با این حساب باید گفت که فروش فیلم‌های سینمای ایران در اکران کمتر از دو ماه به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که آماری بسیار قابل توجه در سال‌های اخیر است.

امیر قطبی (از دفتر پخش فیلمیران)، درباره آمار فروش «کلاشینکف» اظهار کرد: این فیلم پس از ۴۰ روز نمایش در سینماهای تهران یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان و در سینماهای شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. وی ادامه داد: کف فروش «کلاشینکف» هنوز در سینما آفریقا خوب است و حتی اگر سرگروه آن تعویض شود فیلم در تعدادی از سینماها به اکران خود ادامه خواهد داد.

به گفته قطبی «کلاشینکف» با فروش یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی اکنون در ۴۰ سینمای کشور به اکران ادامه می‌دهد.

این عضو دفتر پخش فیلمیران همچنین درباره فروش «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران نیز گفت: پس از ۶۸ روز فروش این فیلم در تهران یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

قطبی خاطرنشان کرد: «رد کارپت» اگرچه روزهای پایانی اکران را می‌گذراند، اما با مجموع فروش سه میلیارد و ۹۰ میلیون تومان همچنان در ۲۰ سینمای کشور در حال اکران است.

غلامرضا فرجی (مدیر دفتر پخش حوزه هنری) هم درباره فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی گفت: این فیلم در روز چهارشنبه در تهران ۹ میلیون تومان و در روز پنجشنبه این هفته ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر فروش کل این فیلم در سینماهای تهران ۶۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در سینماهای شهرستان ۲۳۵ میلیون تومان بوده است. با این حساب باید گفت که «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ‌با فروش ۸۴۸ میلیون تومانی در ۴۰ روز نمایش همچنان به اکران خود در ۱۶ سینما ادامه خواهد داد.

اکبر شاپوری (مدیر دفتر پخش بشرا فیلم) درباره آخرین آمار فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی گفت: این فیلم اکنون در ۱۵ سینمای تهران در حال اکران است و تاکنون ۸۷۰ میلیون تومان فروخته است، همچنین فروش شهرستان‌های فیلم با توجه به اکران آن در ۱۵ سینما، به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. وی خاطرنشان کرد: با این حساب باید گفت که فروش جدیدترین فیلم آقای افخمی بعد از حدود ۴۰ روز اکران به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

محمدرضا صابری نیز درباره فروش «امروز» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی گفت: این فیلم تاکنون در تهران ۸۴۱ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۲۵۰ میلیون تومان فروش داشته است و اکران آن همچنان در ۲۶ سینما در کل کشور ادامه دارد. با این حساب باید گفت که فروش «امروز» تاکنون به یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان رسیده است.

همچنین علی سرتیپی - یکی از تهیه‌کنندگان «شهر موش‌ها۲ »- با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران یک فیلم طی ۹ روز در تهران میلیاردی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه با ۱۷۷ میلیون تومان پرفروش‌ترین روز اکران را در تهران پشت سر گذاشتیم و مجموع فروش فیلم در ۳۰ سینمای تهران به یک میلیارد و هفت میلیون تومان رسید. این تهیه‌کننده برای اولین بار با اعلام آمار فروش شهرستان‌ها اظهار کرد: در ۵۰ سینمای شهرستان‌ها که فیلم در حال اکران است طی ۶ روز ۵۰۵ میلیون تومان فروش داشته‌ایم که این آمار در حال اوج‌گیری است و هر روز بهتر خواهد شد.

توفان 10 میلیاردی گیشه