خبرهای خوش برای روز ملی سینما

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه قرار نیست خانه سینما و این سازمان در جشن روز ملی سینما موازی‌کاری داشته باشند از تعامل این دو نهاد خبر داد و همچنین سیاست وزارت ارشاد را دقت نظر در صدور پروانه ساخت فیلمنامه‌ها و نظارت هنگام ساخت دانست تا دیگر هیچ فیلمی هنگام اکران با مشکل روبه‌رو نشود. حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است دو جشن مجزا برای روز ملی سینما از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی برگزار شود، سوءبرداشت دانست و گفت: با اطمینان می‌گویم که خانه سینما و سازمان سینمایی هیچ برنامه‌ای متفاوت از یکدیگر یا موازی‌کاری برای برگزاری جشن روز ملی سینما ندارند و فکر می‌کنم صحبت‌های مطرح شده در نشست خانه سینما باعث سوءبرداشت برخی افراد شده است. وی ادامه داد: بعد از طرح این بحث که خانه سینما و سازمان همزمان اجرای برنامه دارند، با محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما صحبت شد و این مدیر سینمایی چنین بحثی را منتفی و تنها سوءبرداشت عنوان کرد.

ایوبی در پاسخ به این نکته که سوءبرداشت‌هایی از این دست به وجود اختلاف بین سازمان سینمایی و خانه سینما تعبیر می‌شود نظر شما چیست؟ بیان کرد: خوشبختانه اختلاف نظر یا درگیری با خانه سینما نداریم و سازمان سینمایی در نهایت تفاهم و تعامل با خانه سینما قدم برمی‌دارد و ما همچنین قدردان زحمات یک سال گذشته خانه سینما هستیم.

این مدیر سینمایی افزود: در این ضیافت سینمایی صحبت‌هایی درباره یک سال سینمایی که از سر گذرانده‌ایم ارائه می‌کنم و پس از آن به اهالی سینما اخبار خوشی برای آینده سینمای کشور ارائه خواهم کرد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صحبت‌های اخیر علی جنتی وزیر ارشاد مبنی بر اینکه فیلم‌های مساله‌دار نباید ساخته شوند که به محاق توقیف بروند و تاکید وزیر به «قصه‌ها» گفت: ساخته نشدن فیلم‌‌های مساله دار نظر همیشگی وزیر ارشاد بوده است. آقای جنتی از روز نخست که مسوولیت وزارت ارشاد را برعهده گرفت بر این موضوع تاکید داشت که در صدور پروانه ساخت باید دقت شود تا فیلم‌ها با مشکل اکران مواجه نشوند.