دسته بیل «ری بردبری» نویسنده رمان معروف «فارنهایت ۴۵۱» که از «جورج برنارد شاو» هدیه گرفته بود و یادگاری‌های دیگر این رمان‌نویس در حراجی اخیر به قیمت ۴۹۳ هزار و ۴۰۸ دلار به فروش رسید. رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در واکنش به صحبت‌های حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «تقدیم به همه کسانی که از من واکنش می‌خواهند: «خدایا مرا طاقت جرح نیست و تو را حاجت شرح نیست» و اینکه «خداپرستی آنست که خودپرستی را رها کنی» شمس تبریزی

بنیسیو دل تورو بازیگر سینما از فستیوال سن سباستین جایزه دونوسیتا را دریافت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز فیلم اظهارات عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس و شهدا را ندیده است، اعلام کرد فعلا در این باره اظهارنظر نمی‌کند.

آندری کنچالوفسکی کارگردان روسی با متهم کردن روسیه به هالیوودزدگی فیلم «شب‌های سفید پستچی» را از فهرست فیلم‌هایی که نامزد معرفی به بخش اسکار خارجی زبان شده‌اند، بیرون کشید.

هشتمین جشنواره فیلم داسارا با نمایش آثار سینمایی از جمهوری اسلامی ایران سوم مهرماه در شهر میسور در جنوب هند گشایش یافت.

همزمان با برگزاری مراسم نکوداشت حضرت مولانا با حضور وزیر ارشاد، منتخب ویژه مولوی شناس معرفی می‌شود. رئیس برگزاری همایش نکوداشت مقام مولانا با اعلام این خبر اعلام کرد: امسال منتخب مولوی شناس برتر، استاد دکتر موحد معرفی خواهند شد، همچنین در بخش‌های مختلف هنری، دیگر افراد منتخب که در زمینه مولوی شناسی حائز رتبه و درجات عالی هستند، ازجمله تحقیق و پژوهش، آواز و شعر، نقاشی نیز معرفی خواهند شد و دبیران انجمن‌های مرتبط نیز انتخاب و تجلیل می‌شوند.