بازتاب کمپین سینماگران ایرانی در رسانه‌های غربی

پس از آنکه کمپین اینترنتی ۶ سینماگر ایرانی با شعار «نه» گفتن به نرسیدن به توافق در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد، رسانه‌های جهانی همچنان این ابتکار فیلم‌سازان ایرانی را پوشش می‌دهند. به‌گزارش گزاری خبرآنلاین به نقل از آنا، اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، عباس کیارستمی، مجید مجیدی، رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور در کارزاری تبلیغاتی اعلام کردند که پیش از پایان سال‌جاری، می‌توان به بحران دیرپایی که همه ما را تحت تأثیر قرار داده ا‌ست، پایان داد.

درخواست اینترنتی این سینماگران به زبان انگلیسی تا روز پنج‌شنبه بیش از ۱۵۰۰ Like در فیس‌بوک و ۲۴۰ دنبال‌کننده در توییتر پیدا کرد. در درخواست اینترنتی این سینماگران همچنین آمده است: «تحریم‌ها به مردم عادی ایران و نه برنامه هسته‌ای ایران، آسیب وارد می‌آورند.»

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نوشت که وزارت امور خارجه ایران با استقبال از این درخواست سینماگران آن را دیدگاهی مسوولانه و از روی احساس مشارکت از سوی سینماگران ایرانی مشهور در سطح بین‌المللی دانسته است.

علاوه بر خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز درخواست سینماگران ایرانی را برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای، بازتاب داده و در روزهای گذشته، خبر این ابتکار بین‌المللی سینماگران ایرانی در بسیاری از رسانه‌های جهانی، از ورایتی گرفته که به هنر و سرگرمی اختصاص دارد تا یاهو موویز و روزنامه‌‌ها و شبکه‌های مختلف خبری چاپی، صوتی، تصویری و اینترنتی مانند BBC، العربیه، Nation، دیلی استار، چاینا تاپیکز و استار تریبیون منتشر شده است.