نمایش «تام و جری» با هشدار نژادپرستی

کارتون کلاسیک و ۷۰ساله «تام و جری» از این پس با هشداری مبنی بر اینکه این ویدئو احتمالا حامل پیام‌های تبعیض نژادی است، در اختیار کاربران سایت آمازون قرار می‌گیرد. به گزارش «ایسنا»، علت این تصمیم سایت آمازون، نمایش یک خدمتکار زن سیاه‌پوست در این کارتون اعلام شده که آمازون معتقد است ممکن است هم‌اکنون حامل پیام‌های نژادپرستانه باشد، گرچه این کلیشه زمانی در جامعه آمریکا رایج و متداول بوده است.سایت آمازون تصمیم گرفته است مجموعه دوم از این کارتون کلاسیک را با این پیام در اختیار مخاطبان خود قرار دهد: «کارتون «تام و جری» ممکن است تصویرگر تبعیضات نژادی و قومی باشد که زمانی در جامعه آمریکا متداول بود. این چنین تبعیضات اشتباه بوده و امروزه نیز اشتباه است.»

این اقدام از سوی سایت آمازون با واکنش شدید از سوی فرانک فوردی، تفسیرگر فرهنگی و پروفسور جامعه‌شناسی رو‌به رو شده است که آن را نوعی «پرهیزگاری غلط» و سانسور معرفی کرده است.

قسمت‌های نخست کارتون «تام و جری» بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۷ میلادی توسط «مترو گلدوین مایر» در هالیوود تولید شد و خالق آنها «ویلیام هانا» و «ژوزف باربارا» بودند که آن را نویسندگی و کارگردانی می‌کردند.تاکنون صدها انیمیشن کوتاه در این مجموعه ساخته شده است که موفق به کسب هفت جایزه اسکار شده‌اند.