میلیارد رقم عادی فروش

گروه فرهنگ و هنر: میلیاردی شدن فیلم‌ها در این روزهای سینمای ایران، امری عادی شده است، یعنی اگرفیلمی در این شرایط فروش، به یک میلیارد تومان نرسد حتما یک جای کار می‌لنگد وتهیه کننده آن فیلم باید تجدید نظری جدی در نوع رویکردش به مخاطب و سینما داشته باشد. در هفته‌های اخیر«شهر موش‌ها۲» به گیشه سینماها رونق غیرقابل تصوری بخشیده است و سایر فیلم‌های چرخه اکران هم در کنار این اثر توانسته‌اند به فروش قابل‌توجهی برسند.فیلم‌ها در شرایط کنونی به حداقل مخاطب، یعنی ۲۰۰ هزار نفر که معادل یک میلیارد فروش در سینماست نزدیک شده‌اند و انتظار می‌رود این شرایط ادامه داشته باشد. بر همین اساس و برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران یک فیلم توانسته به رقم ۱۰ میلیارد تومان برسد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب بگیرد. با توجه به ادامه روند استقبال از این فیلم و حفظ کف فروش، قرار است جمعه ۲ آبان طی مراسمی جشن ۱۰ میلیاردی شدن این فیلم برگزار شود. تهیه‌کنندگان فیلم قصد دارند مراسم ویژه‌ای را در پارک «آب و آتش» تهران برگزار کنند که به‌زودی جزئیات این مراسم نیز اعلام خواهد شد. همچنین در ادامه این روند است که «آتش بس۲» به فروش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی و «آرایش غلیظ» و «خواب‌زده‌ها» به فروش یک میلیاردی رسیدند.البته در روزهای اخیر فیلم «ساکن طبقه وسط» اولین ساخته شهاب حسینی هم روی پرده رفته و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

حمید قطبی از دفتر پخش فیلمیران در گفت‌وگو با «ایسنا‌» درباره آخرین آمار فروش «خواب‌زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی گفت: این فیلم تا پنج‌شنبه شب گذشته در سینماهای تهران به ۷۲۰ میلیون تومان و در سینماهای شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. وی ادامه داد: «خواب‌زده‌ها» اکنون در ۴۰ سینمای سراسر کشور به اکران خود ادامه می‌دهد و امیدواریم که فروش آن از یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان بسیار بیشتر شود.

مختاری از دفتر هدایت فیلم نیز درباره فروش «آتش بس۲» به کارگردانی تهمینه میلانی گفت: فروش این فیلم در سینماهای تهران به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در سینماهای شهرستانی به ۸۱۰ میلیون تومان رسیده که رقمی قابل توجه است. وی افزود: اکران «آتش بس۲» اکنون در ۲۶ سینمای تهران و ۲۰ سینمای شهرستان ادامه دارد. سعید خانی مدیر پخش دفتر نسیم صبا نیز درباره آخرین وضعیت «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله گفت: این فیلم پنج‌شنبه شب در تهران ۲۲ میلیون‌تومان فروش داشت که با این حساب مجموع فروش «آرایش غلیظ» در تهران به ۷۱۲ میلیون تومان رسید. وی ادامه داد: همچنین تاکنون برای این فیلم در سینماهای شهرستانی ۲۲۵ میلیون تومان بلیت فروخته شده است. به‌طور کلی باید گفت تاکنون فروش این فیلم به ۹۳۷ میلیون تومان رسیده است و اکران آن همچنان در ۱۸ سینمای تهران و

۱۶ سینمای شهرستان ادامه دارد.

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری هم درباره آخرین وضعیت فروش «خانوم» به کارگردانی تینا پاکروان گفت: فیلم سینمایی «خانوم» ۴۱۰ میلیون تومان در کل کشور فروش داشته است و اکران آن در ۲۳ سینما ادامه دارد. حبیب اسماعیلی پخش‌کننده فیلم «ساکن طبقه وسط» نیز گفت: این فیلم اکنون در ۱۷ سینمای تهران اکران شده و در دو روز نخست اکران۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین اکران «ساکن طبقه وسط» در شهرستان‌ها در هفته آتی آغاز خواهد شد و امیدواریم که مردم در شهرستان‌ها نیز مانند تهران از فیلم استقبال کنند.