پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینمای جهان

فیلم ترسناک «آنابل» با فروش ۵/۲۶ میلیون دلاری، عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان را از آن خود کرد. به گزارش ایسنا فیلم «آنابل»که این هفته در سالن‌های سینمای ۶۲ کشور جهان به روی پرده رفت، توانست در نهایت فروش بالغ بر ۲۶ میلیون دلار را رقم بزند تا علاوه‌بر رسیدن به صدر فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان، مجموع فروش آمریکا و جهانی خود را به ترتیب به ۷/۱۲۶ و ۲۰۶ میلیون دلار ارتقا دهد.

فیلم «قاضی» دیگر محصول کمپانی برادران وارنر توانست فروش ۹/۶ میلیون دلاری را از محل سینماهای ۴۷ کشور جهان به‌دست آورد و فروش آغازین ۱/۱ میلیون دلاری را در ۲۸۲ سالن سینمای ایتالیا رقم زد. «لوسی»، محصول کمپانی فیلم یونیورسال و ساخته جدید «لوک بسون»، کارگردان صاحب‌نام فرانسوی با بازی اسکارلت یوهانسون این هفته فروش ۶/۱۹ میلیون دلاری را ثبت کرد تا فروش خود را در گیشه بین‌المللی و جهانی به ترتیب به ۳۰۷ و ۴۳۴ میلیون دلار برساند.

فیلم علمی- تخیلی «ناگفته‌های دراکولا» نیز که چند هفته پیش صدرنشین گیشه جهانی بود،‌ این هفته ۷/۱۴ میلیون دلار در سالن‌های سینمای ۵۹ کشور جهان فروخت و فروش خود را در گیشه خارجی به رقمی بالغ بر ۱۱۷ میلیون دلار ارتقا داد. فروش فیلم «دختر گمشده» به کارگردانی «دیوید فینچر» نیز با فروش ۴/۱۸ میلیون دلاری در ۵۹ کشور جهان از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد و سینماهای کره‌جنوبی با فروش ۸/۳ میلیون دلاری در ۶۴۵ سالن سینما بهترین بازار این هفته فیلم «فینچر» بود. فیلم هیجانی «دونده مارپیچ» با کسب ۶/۱۲ میلیون دلار در ۴۶ کشور جهان فروش خود را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور داد و در این میان سینماهای فرانسه با فروش ۳/۵ میلیون دلاری بهترین بازار هفته این فیلم بود.

کمپانی سونی که هم اکنون دو فیلم جذاب «خشم» با بازی «برد پیت» و «برابرکننده» با نقش‌آفرینی «دنزل واشنگتن» را روی پرده سینماهای جهان دارد، با فیلم جنگی «خشم» در ۱۹۷۵ سالن ۱۵ کشور جهان به فروش ۲/۱۱ میلیون دلار دست یافت. سینماهای انگلیس با فروش ۲/۴ میلیون دلاری پرچمدار فروش فیلم جدید «برد پیت» بودند و فرانسه و استرالیا نیز از دیگر بازارهای پرفروش این فیلم محسوب می‌شوند.