ترانه ابدی ستاره پاپ

گروه فرهنگ و هنر: مرتضی پاشایی، خواننده جوان و پرطرفدار کشورمان که سال ۱۳۹۱ با انتشار آلبوم «یکی هست» به شهرت و محبوبیت قابل توجهی رسیده بود پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سخت سرطان، با زندگی وداع کرد. مرتضی پاشایی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت

ترانه ابدی ستاره موسیقی پاپ

این خواننده که از آذرماه سال

۹۲ با بیماری سرطان معده دست و پنجه نرم می‌کرد به خاطر شرایط وخیم جسمانی، روز سیزدهم آبان‌ماه در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و پس از ۱۰ روز مبارزه، روز گذشته از دنیا رفت. مرگ این خواننده جامعه فرهنگی و هنری ایران را در اندوه فرو برد، تا جایی که با اعلام خبر درگذشت او، صدایش در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها طنین‌انداز شد و فضای سنگینی را برای اهالی رسانه و بازدیدکنندگان ایجاد کرد.

تا لحظه آخر جنگید

دکتر حسن توکلی پزشک معالج این خواننده در گفت و گو با سایت «موسیقی ما» درباره بیماری این هنرمند گفت: «مرتضی مبارزه سختی را با بیماری‌اش داشت و درحالی‌که از زمان تشخیص بیماری، فقط سه ماه پیش‌بینی ادامه حیات را برای وی کرده بودیم، مرتضی چیزی حدود ۱۱ ماه جنگید و تا لحظه آخر هم کوتاه نیامد. او حتی در اتاق ICU هم از مبارزه دست بر نداشت و فقط درباره آینده کاری‌اش حرف می‌زد و می‌گفت بالاخره شکستش می‌دهم و باز هم روی سن بر می‌گردم. به همه جامعه هنری کشور و دوستداران این خواننده تسلیت عرض می‌کنم.» در همین رابطه پدر مرتضی پاشایی نیز گفت: «۱۵ آبان ماه سال گذشته بود که متوجه شدیم و سریعا اقدام کردیم و ۲۱آبان ماه هم در بیمارستان «نیکان» مرتضی تحت عمل جراحی قرار گرفت. متاسفانه کمی دیر متوجه شدیم ولی لحظه‌ای درنگ نکردیم و خود مرتضی هم با ‌‌نهایت قدرت سعی کرد بتواند بیماری‌اش را شکست دهد.»

تسلیت معاون وزیر ارشاد

معاون امور هنری وزیر ارشاد صبح روز گذشته بعد از درگذشت این هنرمند محبوب متنی را منتشر کرد. در پیام علی مرادخانی آمده است: «درگذشت هنرمند جوان، مرتضی پاشایی، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. هنرمندی که در عمر کوتاه خود به قلب مردم راه پیدا کرد و بی‌شک این اقبال عمومی گواهی بر اخلاق شایسته و هنر ارزشمند مرحوم پاشایی است.» معاون امور هنری در ادامه پیام خود آورده است: «روزی که برای ملاقات به بالین این هنرمند عزیز رفتم، حضور مردم و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری ثابت کرد که هنرمندان همچون یک خانواده، در روزهای سخت همدیگر را تنها نمی‌گذارند. درگذشت این هنرمند را به جامعه موسیقی و هنرمندانی که همیشه کنار مرتضی و خانواده‌اش بودند، تسلیت می‌گویم و برای خانواده محترمش آرزوی صبر و شکیبایی دارم.»

بغض سنگین ستاره‌ها

در روزهای گذشته هنرمندان و ورزشکاران زیادی خودشان را به بیمارستان بهمن رسانده بودند تا برای ستاره موسیقی پاپ باعث دلگرمی شوند. بعد از درگذشت این خواننده هم چهره‌های سرشناس زیادی درگذشت مرتضی پاشایی را تسلیت گفتند. «بغض» قطعه‌ای است که دوستداران پاشایی آن را به خوبی به خاطر دارند، ترانه‌ای که مرتضی آن را به بنیامین بهادری تقدیم کرده بود و حالا بعد از رفتن پاشایی، این صدای «بغض‌‌آلود» بنیامین بود که از پشت گوشی تلفن شنیده می‌شد، او به واسطه جدایی از دوست خود چنان غمگین بود که نمی‌توانست احساسش را در جمله‌ای بیان کند.

احسان خواجه‌امیری هم از دوستان پاشایی بود که تا چندی پیش در کنسرت‌های مرتضی کنارش حاضر می‌شد و در روزی که خبر از دست دادن این هنرمند منتشر شد، با صدای بغض‌آلود اندوهش را پنهان نکرد؛ اندوهی که در جمله‌ای جای نگرفت. حمید حامی، خواننده پاپ می‌گوید مرتضی پاشایی با ترانه‌ها و مرگ زودهنگام خود در ذهن مردم ایران جاودانه شد. این خواننده پاپ، درباره مرتضی پاشایی اظهار کرد: «موسیقی او موسیقی پاپ محض بود. موسیقی پاپی که برای مردم ساخته می‌شود. او در مدت کوتاهی توانست بسیار مشهور و مطرح شود و چه خوشبخت است کسی که در دل مردم جاودانه می‌شود درست مثل ناصر عبداللهی عزیز. به نظرم ناصر اگر این‌قدر زود از میان نمی‌رفت این طور جاودانه نمی‌شد و فکر می‌کنم در مورد مرتضی پاشایی هم همین اتفاق بیفتد.»

قرار است مراسم تشییع پیکر این موزیسین محبوب، صبح فردا یکشنبه از مقابل تالار وحدت تهران انجام شود.

ترانه ابدی ستاره پاپ