ترافیک اکران  در زمستان

گروه فرهنگ‌وهنر: زمان زیادی تا شروع سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است و به همین دلیل تب و تاب سینمایی کشور نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است. در این میان سینماگرانی که فیلم‌هایشان در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمد هم تلاش می‌کنند تا شرایط اکران آثارشان فراهم شود. بر همین اساس سالن‌های سینما در روزهای پایانی دی ماه با ترافیک اکران روبه‌رو شده‌اند و حتی محمود گبرلو مجری برنامه «هفت» در برنامه این هفته اعلام کرد که ۳۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر فیلم‌های روی پرده با استقبال مخاطبان همراه بوده‌اند و سالن‌ها روزهای پررونقی را پشت سر می‌گذارند. در حال حاضر ۹ فیلم سینمایی در حال اکران است که از میان آنها «ملبورن» بیشترین فروش روزانه را دارد.

به گزارش خبرآنلاین، «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که در آستانه سفر، ناخواسته درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شوند. این فیلم با بازی نگار جواهریان و پیمان معادی در جشنواره‌های مختلف خارجی مورد توجه قرار گرفته است. فروش این فیلم در مدت ۱۶ روز نمایش به ۳۲۲ میلیون تومان رسیده است.

نخستین فیلم سینمایی آزیتا موگویی با عنوان «تراژدی» هم ماجرای قاسم سبزی کار است که به‌دلیل گرفتاری قصد دارد با صحنه‌سازی به وسیله تصادف حق دیه خود را برای خانواده گذاشته تا راحتی و آسایش آنها را فراهم کند. مهدی هاشمی، بهرام رادان، رویا نونهالی، حسین یاری و پانته‌آ بهرام بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم در مدت ۳۳ روز نمایش ۳۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است.

«چند مترمکعب عشق» نخستین فیلم جمشید محمودی در مدت ۲۰ روز نمایش ۱۴۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم با بازی ساعد سهیلی و حسیبا ابراهیمی داستان عشق جوانی ایرانی به دختری افغان را روایت می‌کند. خلاصه داستان فیلم به این شرح است: «پسری ایرانی با بازی ساعد سهیلی در حاشیه تهران و در کارخانه‌ای همراه مهاجران افغانی کار می‌کند و دلبسته دختری افغان است، آنها برای صحبت کردن با هم به انبار متروکه‌ای که پر از کانتینر است می‌روند. به‌دلیل اصرار پلیس برای بازگشت مهاجران غیرقانونی به افغانستان پدر دختر تصمیم به ترک ایران می‌گیرد. پسر برای خواستگاری از مدیر کارخانه کمک می‌گیرد اما پدر مخالف ازدواج دخترش با پسری ایرانی است.»

فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی که از اکران در سینماهای متعلق به حوزه هنری محروم است، داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه روی زندگی عاشقانه‌اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می‌زند. ساره بیات، امین زندگانی و شهین تسلیمی از بازیگران فیلم رافعی هستند که تاکنون بعد از ۱۶ روز نمایش ۱۴ میلیون تومان فروخته است.

«بیگانه» ساخته بهرام توکلی با بازی مهناز افشار، پانته‌آ بهرام و امیر جعفری در مدت زمان اکران ۳۳ روزه ۱۸۰ میلیون تومان فروش داشته است. خلاصه داستان فیلم به این شرح است: «زوجی در انتظار تولد فرزند خود هستند. ورود خواهر ناتنی زن با بازی پانته‌آ بهرام مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آورد. زن که پریشان احوال و مریض است، گذشته‌ای رازآلود دارد و در جوانی فرزندش را پس از طلاق رها کرده. مرد تمایل ندارد خواهر همسرش در خانه بماند. دوست صمیمی مرد خواستگار زن است، اما زن در نهایت به او هم دروغ می‌گوید و خانه را ترک می‌کند.»

«خانه‌ای در کنار ابرها» ساخته جلال دهقانی اشکذی در مدت ۱۶ روز اکران ۴۰ میلیون تومان فروخته است. داستان این فیلم در دهه ۶۰ می‌گذرد و نگار عابدی و هدایت هاشمی بازیگران آن هستند.

«کالسکه» ساخته آرش معیریان هم با بازی دانیال عبادی، سارا منجزی و بهنوش بختیاری داستان زندگی زوج جوانی است که برای رفتن یا ماندن در ایران دچار مشکل هستند. این فیلم در مدت ۱۵ روز نمایش نزدیک به ۶۶ میلیون تومان فروخته است.

«مجرد ۴۰ ساله» ساخته شاهین باباپور در ۹ روز اکران ۱۰۲ میلیون تومان و «زیباتر از زندگی» انسیه شاه‌حسینی هم در ۹ روز نمایش ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته است.

ترافیک اکران در زمستان