دوازدهمین جشن تصویر سال سرانجام به خط پایان رسید و عکس شرکت‌کنندگان این دوره از جشن در قاب دوربین فرهاد توکلی فارسانی نقش بست. به گزارش «ایسنا» اجرای این مراسم برعهده مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون بود که در ابتدای سخنانش گفت: من جسارت می‌کنم که امشب اینجا هستم، مخصوصا این‌که قرار است در مقابل برادرم، حسین پاکدل اجرا کنم. وی افزود: همه‌ ما مدیون سیف‌الله صمدیان هستیم. او دیروز به من زنگ زد و گفت که باید اجرای این مراسم را برعهده بگیرم؛ اما وقتی من به او گفتم که اجرا بلد نیستم پاسخ داد، مهدی جان ما برای همین روزها بزرگت کردیم! من هم با خودم گفتم تا کار به جای باریک‌تر نرسیده است، اجرای این برنامه را قبول کنم. در این مراسم سیف‌الله صمدیان دبیر جشن تصویر سال هم گفت: «تصویر» ۱۲ ساله شد و البته باید بگویم در ۱۲سالگی «تصویر» اتفاقات جدیدی هم افتاد که امیدوارم چه ما باشیم و چه نباشیم، این برنامه‌ها به‌صورت منسجم ادامه پیدا کند.صمدیان افزود: ما امسال بخش‌های ویژه‌ای داشتیم، یکی از آنها بخش «عکس موبایلی» بود که هر روز روبه پیشرفت است و دیگری هم بخش عکس «ایران ما» نام داشت که آن را با تمام زیبایی و شکوهش در جشن گنجاندیم.

وی اظهار کرد: در بخش فیلم‌ها فکری داشتم؛ اما آن فکر عملی نشد. با این حال با همراهی شورای هنر و تجربه، فیلم‌هایی را امسال نشان دادیم که در واقع فیلم‌هایی غیرتجاری و صرفا هنری بودند. فیلم‌های بخش هنر و تجربه در کنار برنده‌های سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما به‌عنوان بخش «جشنواره جشنواره‌ها» امسال در جشن تصویر سال گنجانده شده بودند.

صمدیان اضافه کرد: ۴۰هزار عکس به تصویر سال رسید و من نمی‌دانم چه کسی باید جوابگوی این همه استعداد و حس باشد. امیدوارم آنهایی که نام بزرگ‌تری دارند، بیایند و کارهای بزرگی برای این هنرمندان انجام دهند.

صمدیان در ادامه برنامه گفت: ما برای جشن تصویر سال مورد حمایت وزارتخانه‌ای قرار نگرفتیم، با این حال عده‌ای از جان و دل زحمت می‌کشند تا این جشن برگزار شود و من می‌خواهم امشب از آنها قدردانی کنم سپس دست‌اندرکاران جشنواره روی صحنه حاضر شدند و عکس سلفی گرفتند.