در نشست پنجاه‌وششمین دوسالانه بین‌المللی ونیز بر حضور قدرتمند ایران، خروج هنرمندان تجسمی از انزوا و معرفی هنرمندان جوان و آثار آنها در این رویداد بین‌المللی تاکید شد. مجید ملانوروزی، سرپرست موزه هنرهای معاصر و مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در دست ما است، از نگارخانه‌ها و حامیان فرهنگی کمک گرفتیم تا شاهد حضور ایران در این دوسالانه باشیم. بنیاد هنری فیض‌نیا که قرار بود امسال به‌صورت خصوصی در این دوسالانه شرکت کند در تعاملی با وزارت ارشاد به‌عنوان حامی مالی در کنار ما خواهد بود. بنابراین غرفه کوچک

۱۰۰ متری ایران در سال‌های گذشته، امسال به یک غرفه ۲۰۰۰ متری تبدیل شده و ایران پس از ایتالیا بزرگ‌ترین غرفه را در دوسالانه ونیز دارد.

در بخش دیگری از این نشست، مارکو منگوتزو، منتقد هنری و کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه ونیز درباره هنر ایران و لزوم شناساندن آن به دنیا گفت: حضور ایران در دوسالانه ونیز شامل دو بخش است؛ یک بخش حضور هنرمندان پیشکسوت و مطرح ایران است که در دنیا شناخته‌شده هستند و هدف ما از برگزاری آن، جلوه بخشیدن و مطرح کردن بیشتر آن است. بخش دوم با عنوان «بازی بزرگ» به مجموعه‌ای از هنرمندان اختصاص دارد که باید در دنیا شناخته شوند و آثارشان دیده شود. بازی بزرگ برگرفته از عبارتی است که در سال‌های ۱۸۰۰ باب شد و روسیه و بریتانیا در آن دوره بر سر منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد، با هم مناقشاتی داشتند. ما از این قضیه تاریخی الهام گرفتیم تا منطقه‌ای را که ایران در آن وجود دارد در دوسالانه ونیز به درستی معرفی کنیم. امسال ۴۹ هنرمند که ۳۰ نفر از آنها ایرانی و ۱۹ نفر غیرایرانی از کشورهای هند، افغانستان، ‌پاکستان، ‌عراق و جمهوری آذربایجان هستند، در این دوسالانه شرکت می‌کنند. پنجاه‌وششمین دوره دوسالانه ونیز ۱۵ اردیبهشت‌ماه در ایتالیا برگزار می‌شود.