«سریع و خشن7» 800 میلیون دلاری شد

فیلم اکشن و هیجانی «سریع و خشن۷» در ادامه اکران موفق خود توانست مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور دهد. به گزارش «ایسنا» فروش ۲۵۲ میلیون دلاری جدیدترین قسمت از فیلم‌های «سریع و خشن» در این هفته مجموعه فروش سری فیلم‌های «سریع و خشن» را به ۳/ ۱۸ میلیارد دلار ارتقا داد.

قسمت جدید این فیلم اکشن توانست در این هفته در گیشه بین‌المللی ۱۹۵ میلیون دلار بفروشد و در سینماهای آمریکای شمالی نیز به فروشی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در دومین هفته نمایش دست یافت تا مجموع فروش جهانی خود را تاکنون به رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار برساند و امیدوار باشد که به‌زودی به باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری بپیوندد.

«سریع و خشن۷» در این هفته نمایش خود در ۶۷ کشور جهان در تمامی بازارها صدر گیشه فروش را از آن خود کرد و اکران آغازین بسیار موفقی در سینماهای چین، روسیه‌ و لهستان رقم زد و توانست با فروش بیش از ۶۸ میلیون دلار در روز یکشنبه‌، رکورد فروش

تک روزه تاریخ سینمای چین را از آن خود کند. سینماهای روسیه نیز در چهار روز اکران خود به رکورد فروش ۱۵ میلیون دلاری از محل ۱۱۸۲ سالن سینما دست یافتند و سینماهای لهستان نیز فروش ۱/ ۹ میلیون دلاری را در ۱۹۵ سالن سینما ثبت کردند.

«سریع و خشن۷» در دومین هفته نمایش خود توانست مجموع فروش خود را در مکزیک به (۳۹/ ۷ میلیون دلار)،‌ انگلستان(۳۹)، آلمان(۲۸)،‌ برزیل (۲۳/ ۵)، استرالیا (۲۳) و در هند به ۲۰ میلیون دلار ارتقا دهد. این فیلم که هم‌اکنون در ۷۶ کشور جهان در حال اکران است، در ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پرو، تایلند، هند، اندونزی و چند کشور خاورمیانه، رکورد فروش آغازین تاریخ سینمای این کشورها را از آن خود کرده است.

«پل واکر»، یکی از بازیگران کلیدی مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی در یک سانحه رانندگی درگذشت. «پل واکر» در حالی که فیلم «سریع و خشن» در نیمه فیلمبرداری بود در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ درگذشت، حادثه‌ای که شوک بزرگی به تیم سازنده این فیلم وارد کرد و در نتیجه تاریخ اکران این فیلم نیز دستخوش تغییر شد اما این حادثه تاثیر بسزایی در افزایش فروش جدیدترین قسمت از این فیلم داشته است.