گیشه در انتظار  رضا عطاران

گروه فرهنگ و هنر: با اکران فیلم «قصه ها» در سینماهای تهران، رنگ و بوی تازه‌ای در سالن‌های عمدتا کم تماشاگر سینما پیچید، اما در این اوضاع و احوال که بیش از یک ماه و نیم از شروع سال سینمایی می‌گذرد هنوز فیلمی اکران نشده است که تماشاگران را بی‌محابا به سوی خود بکشد و نوید روزهای خوش را برای گیشه بدهد. در هفته‌ای که پیش‌رو داریم ممکن است چند فیلم تازه به چرخه اکران سینماها اضافه شود که بتواند این حس امید را به وجود بیاورد. یکی از این فیلم‌ها «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم است که با وجود رضا عطاران می‌تواند سالن‌های شلوغی را به خود ببیند.

همچنین «گینس» اولین فیلم محسن تنابنده که اتفاقا عطاران هم در آن بازی کرده است هم که قرار بود از نیمه اردیبهشت روی پرده بیاید، اگر در این هفته اکران شود و فروش خوبی را تجربه کند، رضا عطاران را به ستاره بی‌چون و چرای گیشه تبدیل خواهد کرد.همه این انتظارها تا زمان اکران این دو فیلم و همچنین فیلم حاشیه دار«خانه دختر» باقی می‌ماند تا ببینیم آیا این گیشه تکانی خواهد خورد یا کما فی‌السابق باید با فروش‌های اندک تنها شاهد سو سو زدن چراغ سینماها باشیم.

در این اوضاع و احوال آمار تازه فروش فیلم‌های سینمای ایران به روایت پخش‌کنندگان اعلام شد. بر این اساس و تا زمان تنظیم این خبر امیر قطبی مدیرپخش فیلمیران در گفت‌وگو با «ایسنا» با اظهار گلایه‌ از تعداد کم سالن‌های اکران کننده فیلم «قصه‌ها» گفت: فیلم «قصه‌ها» در طول دو روز اکران خود در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته به فروش ۵۶میلیون تومانی رسیده است.مدیر پخش فیلمیران همچنین درباره آخرین فروش فیلم «ایران برگر» گفت: این فیلم بعد از حدود ۵۵ روز اکران در تهران با ۳۰ سالن سینما ۲میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها با مجموع ۷۵ سالن، یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان فروش داشته که در مجموع به رقم چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. سعید خانی مدیر پخش و مجری طرح فیلم «استراحت مطلق» هم با بیان اینکه فروش این فیلم در مرز دو میلیارد تومان قرار گرفته است، گفت: این فیلم، بعد از ۸ هفته نمایش در تهران با ۲۰سالن، یک میلیارد و ۲۲۵میلیون تومان و در شهرستان‌ها با ۲۸سالن پس از ۷ هفته، ۶۱۸ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» آمار فروش این فیلم را در تهران و شهرستان‌ها با مجموع ۲۳ سالن در حدود ۱۰روز اکران، ۲۰۰میلیون تومان اعلام کرد. بیتا منصوری تهیه‌کننده فیلم «رخ دیوانه» هم در خصوص آمار فروش این فیلم گفت: این فیلم در تهران یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۸۶۵ میلیون فروش داشته است.