رضا یزدانی چگونه خواننده شد؟

رضا یزدانی یکی از خواننده‌های سرشناس موسیقی پاپ ایران است که آثارش در سال‌های گذشته مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. یزدانی که در فیلم‌های زیادی هم به‌عنوان خواننده حضور داشته است همواره ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته و همین نکته باعث شده تا ارتباطش با علاقه‌مندان آثارش حفظ شود. او در روزهای اخیر با یک مجله مصاحبه کرده و درباره ورودش به عرصه خوانندگی و همکاری با مسعود کیمیایی حرف‌های جنجالی مطرح کرده است. رضا یزدانی درباره ورودش به عرصه خوانندگی گفت: به خاطر حرفه پدرم، «دندانپزشکی» در خانواده‌مان حرف اول را می‌زد. پدرم به شدت به تحصیلات اهمیت می‌داد، اما من به شدت از درس و مدرسه فراری و شیفته خوانندگی بودم. آرزو داشتم که تمام وقتم را با موسیقی بگذرانم اما جو جامعه ما در آن شرایط، به گونه‌ای نبود که بخواهم به سمت موسیقی بروم. به همین خاطر، بیشتر وقتم را با ورزش، به‌ویژه فوتبال، می‌گذراندم.

این خواننده درباره همکاری‌اش با پدر به عنوان دستیار دندانپزشک گفت: تابستان‌ها چون اوقات فراغتم زیاد بود، به عنوان دستیار با پدرم همکاری می‌کردم و در آن مدت آنقدر پیشرفت کردم که به اندازه یک دندانپزشک تجربی از عهده کارها برمی‌آمدم. هیچ وقت یادم نمی‌رود وقتی پدرم کار جراحی را انجام می‌داد، کار بخیه‌هایش را انجام می‌دادم. با این حال، هیچ علاقه‌ای به این کار برای شغل آینده‌ام نداشتم؛ به همین خاطر، تصمیم گرفتم که در دانشگاه، رشته‌ای دیگر بخوانم و بعد از آن هم به فراگیری موسیقی پرداختم.

یزدانی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره همکاری‌اش با مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران گفت: آشنایی من با مسعود کیمیایی نقطه عطف زندگی من به شمار می‌رود، چرا که همکاری او باعث شد من مسیر متفاوتی را در عرصه موسیقی و به دنبال آن در بازیگری طی کنم. او فضای موسیقی را به خوبی می‌شناسد و به همین جهت دقیقا می‌داند که در فیلمش باید از چه موسیقی‌ای استفاده کند.