چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «پارک ژوراسیک» در اولین آخر هفته اکران در بازار جهانی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخت. فیلم «دنیای ژوراسیک» از جمعه تا یکشنبه در تعطیلات آخر هفته در ۶۶ بازار بین‌المللی ۲/ ۳۰۷ میلیون دلار به دست آورد. این فیلم در آمریکای شمالی نیز ۶/ ۲۰۴ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را تنها در سه روز به ۸/ ۵۱۱ میلیون دلار رساند. برای اولین بار در تاریخ سینما فیلمی در یک آخر هفته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش ورایتی، «دنیای ژوراسیک» در بازار بین‌المللی پس از «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» (۳۱۴ میلیون دلار) در فهرست فیلم‌هایی که بهترین فروش افتتاحیه را دارند، در رده دوم قرار گرفت. این فیلم در آمریکای شمالی نیز با اختلاف کم پس از «انتقام‌جویان» (۴/ ۲۰۷ میلیون دلار) دومین افتتاحیه برتر این بازار را به خود اختصاص داد.

«دنیای ژوراسیک» در سطح بین‌المللی با ۱۰۰ میلیون دلار بیشترین فروش را در چین داشت. این فیلم در بریتانیا و ایرلند ۶/ ۲۹ میلیون دلار، در مکزیک ۲/ ۱۶ میلیون دلار، در کره ۴/ ۱۴ میلیون دلار، در فرانسه ۵/ ۱۲ میلیون دلار، در استرالیا ۱/ ۱۲ میلیون دلار و در آلمان ۱۱ میلیون دلار فروخت. تنها بازار مهم که چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «پارک ژوراسیک» هنوز در آن اکران نشده، ژاپن است. «دنیای ژوراسیک» ۵ آگوست در این کشور روی پرده می‌رود. هزینه تولید «دنیای ژوراسیک» رقمی حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. «دنیای ژوراسیک» ۱۴ سال پس از فیلم سوم روی پرده سینماها می‌رود. «پارک ژوراسیک» و دنباله آن «دنیای گمشده پارک ژوراسیک» به ترتیب سال ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ روی پرده رفتند. فیلم اول ۷/ ۹۱۴ میلیون دلار و فیلم دوم ۶/ ۶۱۸ میلیون دلار در دنیا فروخت. «پارک ژوراسیک ۳» به کارگردانی جو جانستن سال ۲۰۰۱ اکران شد؛ اما با ۳۶۸ میلیون دلار فروش در دنیا (۱۸۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی) نتوانست به‌پای دو فیلم اول برسد. اسپیلبرگ دو فیلم اول مجموعه دایناسوری «پارک ژوراسیک» را کارگردانی کرد و مدیر تولید فیلم سوم بود. او مدیر تولید «دنیای ژوراسیک» هم هست. شرکت یونیورسال «دنیای ژوراسیک» را در ۱۳۵۵۱ سینما در سراسر جهان روی پرده فرستاده که گسترده‌ترین اکران یک فیلم در تاریخ این شرکت است.