معاون سیما تذکر داد، علیخانی عذر خواست

احسان علیخانی پس از اینکه برنامه‌اش از سوی معاون سیما مورد تذکر واقع شد، در برنامه جمعه‌ شب «ماه عسل» درباره‌ حاشیه‌ها و انتقادهای اخیر نسبت به این برنامه صحبت کرد. به گزارش «ایسنا»، سازنده ویژه برنامه افطار شبکه سه در برنامه عصر جمعه چند تن از جانبازان جنگ را به برنامه خود دعوت کرده بود. او در پاسخ به اظهارات یکی از میهمانان مبنی بر اینکه برخی نان در درد مردم می‌زنند و می‌خورند‌، گفت: می‌دانم اگر بخواهم در این باره صحبتی کنم، سوءاستفاده از مردم است؛ اما اجازه می‌خواهم صحبت کنم. مجری و تهیه‌کننده ماه عسل سپس تصریح کرد: تمام پولی که من از این برنامه در یک ماه درمی‌آورم، ۴۵ میلیون تومان است. حتی کت و شلواری را هم که با آن جلوی دوربین حاضر می‌شوم، با پول خودم می‌خرم و این طور نیست که مدیر شبکه هزینه‌ آن را برایم کارت به کارت کند. سازنده برنامه «ماه عسل» گفت: مگر می‌شود خطایی نداشته باشیم؟! من هم قبول دارم که برنامه ما کاستی‌هایی داشته است و این امری طبیعی است. من می‌فهمم که چه تایم ارزشمندی دستمان است اما اشتباه هم می‌کنیم. همین تذکری هم که گرفتیم درست بوده. بچه‌های ما سهوا یک اشتباهی کردند. این حرف درست است. من معذرت می‌خواهم از همه کسانی که خاطرشان را آزرده کردم. از همه بزرگ‌ترهای کشورم عذرخواهی می‌کنم و از همه مدیرانی که همیشه برای ماه عسل وقت گذاشته‌اند و می‌دانند که مخاطب میلیونی دارد.

در پی حاشیه‌های پیش‌آمده برای دو برنامه «ماه عسل»، علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما در نامه‌ای به شبکه سه تذکر داد و خواستار توبیخ عوامل انتخاب میهمان‌های دو برنامه یادشده شد.

در بخشی از نامه پورمحمدی به مدیر شبکه سه که عنوان «توبیخ ماه عسل، تذکر به شبکه سه» در بالای آن درج شده، آمده است:« امسال باوجود جدیت جنابعالی و گروه برنامه‌ساز برای افزایش کیفیت و محتوای این برنامه و توجه ویژه‌ به انتخاب بهتر سوژه‌ها و میهمانان مناسب که نسبت به سال‌های گذشته از جذابیت و تاثیر بیشتری برخوردارند، متاسفانه دو برنامه و دو انتخاب غلط در ماه عسل امسال از شیرینی و شهد این زحمات کاسته و موضوعات و مفاهیمی مطرح شده است که نه در ماه عسل که در هیچ‌یک از برنامه‌های دیگر سیما نیز جایی ندارند. از آنجا که تکرار این‌گونه اشتباهات قابل اغماض نیست‌، با تذکر به جنابعالی، لازم است ضمن توبیخ عوامل آن انتخاب غلط، به نظارت موثر بر تصحیح‌، ارتقا و ادامه مسیر خوش‌سابقه این برنامه اهتمام کنید.»