مهران رجبی، از کانال تلویزیون تا کانال آب روستا

هفته گذشته تصاویری از اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه تهران در منطقه محروم شهرستان سردشت منتشر شد که مهران رجبی و تعدادی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون ایران در بین دانشجویان اردوی جهادی بودند.

مهران رجبی درمورد این حضور می‌گوید: تعدادی از جوان‌های خوب و باسواد دانشجو همه ساله به اردوهای جهادی در نقاط محروم کشور می‌روند و سعی می‌کنند مهم‌ترین معضل روستا را در یک ترم جهادی برطرف کنند. این بازیگر سینما وتلویزیون ادامه داد: این تصاویری که می‌بینید مربوط می‌شود به روستای نیوژ از توابع بخش میرآباد، شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی. یک رودخانه فصلی از میان روستای نیوژ عبور می‌کند.

شیب روستا به شکلی است که هنگام بارندگی سیل در وسط روستا به راه می‌افتاد. به خاطر همین مشکل، روستاییان سال‌های قبل، تلفاتی هم داده بودند. یکی از کارهای دانشجویان، کانالیزه کردن این رودخانه بود. برای همین دو دیوار به طول دویست متر و با قطر یک و نیم متر در طرفین با ارتفاع دو متری ساختند. این بازیگر تلویزیون در توضیح نوع لباسی که پوشیده است، گفت: من هم آمدم به دوستان کمک کنم. سنگی را بلند کردم و شلوارم پاره شد و دیگر شلوار کاک محمد -یکی از اهالی روستا- را پوشیدم. (با خنده می‌گوید) هیچی دیگر از اردوی جهادی، پوشیدن شلوارکاک محمد، نصیب من شد.