«هتل ترانسیلوانیا 2» رکورد شکست

کمدی انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۲» در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی رکورد شکست.

«هتل ترانسیلوانیا ۲» تولید سونی پیکچرز انیمیشن از جمعه تا یکشنبه در اولین آخرهفته نمایش در ایالات متحده و کانادا ۵/ ۴۷ میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه سپتامبر را جابه‌جا کرد.

دنباله انیمیشن سه‌بعدی «هتل ترانسیلوانیا» که شرکت کلمبیا پیکچرز آن را روانه سینماها کرده است، در حالی به این موفقیت دست پیدا کرد که پیش‌بینی شده بود در اولین آخر هفته اکران بین ۳۲ تا ۳۷ میلیون دلار بفروشد. اولین «هتل ترانسیلوانیا» که تا پیش از این رکورددار بیشترین فروش افتتاحیه در ماه سپتامبر بود، سال ۲۰۱۲ در چنین هفته‌ای ۴۳ میلیون دلار فروخت. آن فیلم که با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری ساخته شده بود، در نهایت در دنیا ۳/ ۳۵۸ میلیون دلار فروش داشت.

پروژه ۸۰ میلیون دلاری «هتل ترانسیلوانیا ۲» همچنین بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از سونی پیکچرز انیمیشن را رقم زد. فیلم‌های این شرکت در سه هفته از چهار هفته گذشته صدرنشین گیشه‌های فروش آمریکای شمالی شدند. دو فیلم دیگر «آدم بی‌نقص» (The Perfect Guy) و «اتاق جنگ» (War Room) بودند.

«هتل ترانسیلوانیا ۲» را گندی تارتاکوفسکی کارگردانی کرده و آدام سندلر دوباره به‌جای شخصیت اصلی که دراکولا است، صحبت کرده است.

سلنا گومز، اندی سامبرگ، مل بروکس، دیوید اسپید، کیگان- مایکل کی، کوین جیمز، استیو بوشمی و فران درشر دیگر صداپیشه‌های فیلم هستند.