اساتید خط و نقاشی در دومین دوره «حراج ملی»

دومین دوره حراج ملی ۱۷ مهرماه در تهران برگزار می‌شود. به گزارش «ایسنا» زهرا محمودوند، مدیر حراج ملی در این‌باره گفت: «حراج ملی» به ارائه هنرهای اصیل ایرانی می‌پردازد و در این رویداد هنری، آثار هنری در زمینه‌های نقاشی، نقاشیخط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی، فرش دستباف و سوخت چرم به مجموعه‌داران و هنردوستان عرضه می‌شود.

او ادامه داد: میزان فروشی که در اولین دوره حراج ملی به ثبت رسید، در جای خود یک رکورد بود. سال گذشته ۴۴ اثر هنری در زمانی کمتر از سه ساعت با مبلغی بیش از ۶ میلیارد تومان به علاقه‌مندان عرضه شد.

تابلو پرتره دکتر تولوزان اثر استاد کمال‌الملک با قیمت ۵۷۵ میلیون تومان، یکی از آثار فاخری بود که سال گذشته در حراج ملی به فروش رسید. محمودوند اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در حراج امسال، رکورد فروش آثار هنری در برخی زمینه‌های هنری جابه‌جا شود و آثار فاخری در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشیخط، مینیاتور و تذهیب با قیمت‌های چشمگیری عرضه شود. به‌عنوان مثال، یک اثر از استاد محمود فرشچیان، خط میرعماد و میرعلی هروی و همچنین آثاری از آیدین آغداشلو و کمال‌الدین بهزاد از مهم‌ترین آثاری هستند که هنردوستان و مجموعه‌داران می‌توانند برای خریدن آنها رقابت کنند.

او اضافه کرد: امیدواریم ۱۷ مهرماه در مرکز همایش رایزن در کنار عرضه آثار هنرمندان صاحب‌نام بتوانیم زمینه‌ای را هم فراهم کنیم تا هنرمندان جوان و بااستعداد نیز مجالی برای معرفی خود و آثارشان داشته باشند.

سال گذشته چکش حراج نخستین دوره این حراج در دست بهرام رادان بود.