موج جمعیت در گالرى هاى نیاوران

هشتمین دوره نمایشگاه هفت‌نگاه با فروش ٧٠ اثر بعدازظهر جمعه ۲۲ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به‌کار کرد. این در حالى بود که گالری نیاوران یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و طبقات مختلف آن مملو از جمعیتی بود که برای دیدن و خرید آثار هنری آمده بودند. علاوه‌بر اینکه روی دیوارها آثاری از استادان پیشکسوت در کنار آثار جوانان نصب شده بود، در فضای نمایشگاه هم حضور چهره‌های شناخته‌شده هنرمندان در کنار هنرمندان جوان شناخته‌شده یا ناشناس، محسوس بود. افرادی مانند على مرادخانى، احمد مسجد جامعى، حجت‌الاسلام شاهمرادى، علیرضا سمیع آذر، على شیرازى، بابک اطمینانی، تاها بهبهانی، پری یوش گنجی و... از جمله کسانی بودند که در افتتاحیه هفت نگاه شرکت داشتند.

در روز افتتاحیه ٧٠ اثر از حدود ٦٠ هنرمند به فروش رسید که در میان آنها از آثار ٣٥٠ هزار تومانى فروخته شد تا اثرى از سهراب سپهرى به مبلغ ٢٠٠ میلیون تومان.اتفاق جدیدی که در این دوره از هفت نگاه رخ داده است اختصاص گالری شماره ۲ به ارائه نقاشی قهوه‌خانه‌ای است: دو اثر از حسین قولرآغاسی در حوزه نقاشی عاشورایی در کنار آثاری از محمد مدبر، حسین همدانی، احمد خلیلی و... به نمایش درآمده است تا افرادی که علاقه‌مند به داشتن آثاری متفاوت از نقاشی کلاسیک ایران هستند، امکان خرید آنها را داشته باشند.

نمایشگاه هفت نگاه با شعار «هر خانه ایرانى، یک اثر هنرى» برپا می‌شود و در پی ایجاد شرایطی برای خرید آثار هنرى اصل و قرار گرفتن آن در خانه‌های ایرانى است. در نمایشگاه امسال بیش از ٣٨٠ اثر روى دیوار گالرى فرهنگسراى نیاوران رفته است و با فروش هر اثر آن را از روی دیوار برمی‌داشتند تا اثرى دیگر از همان هنرمند جایگزین شود.

هفت نگاه تا ششم آذرماه همه روزه در فرهنگسراى نیاوران واقع در انتهاى پاسداران، روبه‌روى پارک نیاوران دایر است.