استعفای مدیر شبکه یک سیما

مدیر شبکه یک سیما درحالی‌که تنها یک سال از دوران مدیریتش می‌گذشت برگه استعفایش را به رئیس سازمان صدا و سیما داد. فضل‌الله شریعت‌پناهی که به‌عنوان سرپرست شبکه یک سیما منصوب شده است درباره رفتن محمد احسانی مدیر سابق شبکه یک از این شبکه توضیحاتی ارائه کرد. شریعت پناهی درباره رفتن یکباره محمد احسانی مدیر سابق این شبکه گفت: محمد احسانی مدیر بسیار خوبی بود و من به امید او به گروه اجتماعی شبکه یک آمدم و حالا با این اتفاق بسیار ناراحت شدم.

وی با اشاره به آنچه در بعضی از سایت‌ها نسبت به عزل محمد احسانی آمده است، عنوان کرد: من در بعضی از سایت‌ها خواندم که نوشته‌اند محمد احسانی عزل شده است درحالی‌که این‌گونه نیست و خودش چند روز قبل درخواست استعفا داده بود و مطرح کرده بود که ادامه همکاری برایش میسر نیست. شریعت پناهی درباره چرایی استعفا و احتمال ناراحتی و دلخوری احسانی توضیح داد: من خودم هم دلیل این مساله را نمی‌دانم. امروز باید با آقای پورمحمدی صحبت کنیم تا مدیر شبکه یک مشخص شود و اینکه تا آن زمان چه کارهایی باید انجام داد. ما مناسبت‌های مهمی پیش رو داریم و باید ببینیم چه کارهایی انجام شده است.

وی در پایان درباره احسانی گفت: احسانی مدیر مدبری بود و من هنوز شوکه هستم. امیدوارم او در موقعیت‌های مدیریتی جدید با توجه به لیاقت و شایستگی که دارد موفق باشد و سازمان صداوسیما بتواند از وی بهره بگیرد.هرچند به‌طور صریح درباره این تغییر و تحول مدیریتی در شبکه اول سیما اعلام موضع نشده است اما شنیده‌ها حکایت از آن دارند که حضور محمد احسانی به‌عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باعث این جابه‌جایی شده است.