فورد پولسازترین بازیگر باکس ‏آفیس آمریکا

هریسون فورد بازیگر فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‏شود» به‌عنوان پولسازترین بازیگر باکس‌آفیس آمریکا شناخته شد؛ هرچند ممکن است به‌زودی شرایط عوض شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رپ، با توجه به اینکه فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‏شود» پرفروش‏ترین فیلم تاریخ باکس‏آفیس داخلی ایالات متحده شد، هریسون فورد هم توانست از ساموئل ال.جکسون عبور کند تا پولسازترین بازیگر تاریخ باکس‏آفیس داخلی این کشور شود. ۴۱ فیلم فورد تا به حال در باکس‏آفیس داخلی ۶۹۹/ ۴ میلیارد دلار فروش داشته‏اند و پرفروش‏ترین آنها هم «نیرو بیدار می‏شود» با فروش۴/ ۷۶۴ میلیون دلار است. در مقایسه، فیلم‏های جکسون۶۲۶/ ۴میلیارد دلار فروخته‏اند و پرفروش‏ترین آنها «انتقام‏جویان» با۴/ ۶۲۳ میلیون دلار فروش داخلی بود. این دو احتمالا طی چند سال آینده به‌طور مداوم در رقابت خواهند بود، چون فورد قسمت‏های بعدی «ایندیانا جونز» و «بلید رانر» را دارد و در حال حاضر این فیلم در صفحه آی‏ام‏دی‏بی این بازیگر ثبت شده است.

در لیست پنج نفر اول؛ اول تام هنکس

(۳۳۴/ ۴ میلیارد دلار)، مورگان فریمن (۳۱۶/ ۴ میلیارد دلار) و ادی مورفی (۸۱۰/ ۳ میلیارد دلار) رتبه‏های سوم تا پنجم را در اختیار دارند که به این معنی است که سه بازیگر آفریقایی-آمریکایی جزو پنج بازیگر پرفروش اصلی باکس‏آفیس آمریکا هستند. سوپراستارهای درجه یک یعنی تام کروز، رابرت داونی جونیور و جانی دپ مقام‏های ششم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص می‏دهند اما انتظار می‏رود همه آنها بتوانند در یک تا دو سال آینده از مورفی عبور کنند. نکته‏ای که شاید عجیب باشد هم این است که همبازیان فریمن در فیلم «شوالیه تاریک» یعنی مایکل کین و گری اولدمن با ۲۹۱/ ۳ میلیارد دلار و ۲۷۹/ ۳ میلیارد دلار، نهم و دهم هستند.