چندین سال قبل، جیل کوب، نایب رئیس راه‌حل‌های فروش در Employer Flexible، شرکت استخدام و منابع انسانی واقع در هوستون، نیاز به استخدام یک تحلیلگر عملیاتی برای گروه تکنولوژی منابع انسانی آن داشت. به‌دلیل تخصص موردنیاز برای این نقش، جیل می‌پذیرد که ممکن است سوگیری‌های غیرعمدی وجود داشته باشد. او می‌گوید «در مورد آن فکر نکرده بودم؛ اما اطمینان دارم ناخودآگاه متقاضیان مرد را ترجیح می‌دهیم.»این دلیلی است که چرا جیل بر نرم‌افزاری اتکا می‌کند که بخش بزرگی از بررسی اولیه را در تصمیمات استخدامش انجام می‌دهد. او می‌گوید «این کار فرآیند استخدام را مستقل‌تر کرد.»

پس از اینکه او بررسی اولیه رزومه افراد را انجام داد (جایی که او تلاش می‌کند تا به اسم یا آدرس توجه نکند؛ دو موردی که خود می‌توانند سوگیری‌هایی ایجاد کند) از متقاضیان می‌خواهد تا از طریق Affintus، (یک برنامه که به محک و رتبه‌بندی او از کاندیداها کمک می‌کند) یک ارزیابی داشته باشند. کسانی که بیشترین تناسب را دارند وارد مرحله دوم ارزیابی از طریق Prove It می‌شوند؛ که اکسل، Word و سایر مهارت‌های کامپیوتری کاندیدای موردنظر را آزمون می‌کند.گام بعدی شامل مصاحبه‌ها می‌شود؛ که جیل همیشه با احتیاط به آن نزدیک می‌شود. او توضیح می‌دهد «ممکن است در یک مصاحبه ارتباط و تفاهم بزرگی بین شما و مصاحبه‌شونده پیش بیاید، اما این امر به معنای آن نیست که آنها می‌توانند کار را به خوبی انجام دهند.»این دلیلی است که چرا او طرفدار مصاحبه‌های ساختاریافته است. او از هر سه فینالیست کاندیدای تحلیلگر عملیات، ۱۰ سوال یکسان پرسید. او می‌گوید «گاهی سوالات را با وضوح بیشتر می‌پرسم؛ اما همیشه همان سوالات است.سپس به هر پاسخ رتبه‌ای بر مقیاس یک تا پنج می‌دهم.»

در پایان، این فینالیست‌ها را به دو نفر محدود کرد؛ یک مرد و یک زن جوان. او از هر دو یک نمونه کار در تیمش می‌خواهد. «ما چالشی پیش روی کاندیداها می‌گذاریم؛ چالشی که ممکن است آنها در آن شغل با آن مواجه شوند و ۳۶ ساعت وقت در اختیار آنها می‌گذاریم تا چگونگی کنترل آن را در قالب یک ارائه به ما نشان دهند.»کریستی، یک کاندیدای زن، باید به گروهی کارش را ارائه می‌داد که شامل رئیس بخش IT و رئیس شرکت می‌شد. به محض اینکه کریستی کارش را تمام کرد، جیل دریافت که او گزینه مناسبی برای این شغل است. او می‌گوید «او رقیبی ندارد. کریستی کارش را فوق‌العاده انجام داد.» او قاطع و رک بود؛ و هیچ مشکلی برای روی حرف خود ایستادن نداشت. در نهایت کریستی این شغل را به‌دست آورد و در آن ترفیع یافت.