ایجاد یک گزاره ارزش (Value Proposition) برای برند استخدامی شما، راه جدیدی برای تبدیل شدن به یک «کارفرمای انتخابی» است. در مقایسه با چند سال پیش، شما شرکت‌‌‌ها را پیدا نمی‌‌‌کنید بلکه آنها شما را پیدا می‌کنند.  با تغییر جمعیت‌شناسی و انتظارات نسل های مختلف که وارد محیط کار می‌شوند، نیازها و مسوولیت‌های جویندگان کار همچنان در حال تکامل هستند.

 منظور از ارزش پیشنهادی کارکنان چیست؟

این یک بیانیه مختصر است که نقاط قوت و موقعیت رقابتی شما را در یک شرکت برجسته می‌کند. این به شما کمک می‌کند  از بقیه کارکنان در نقش‌های مشابه و با وظایف مشابه متمایز شوید. به زبان ساده، این مهارت منحصر به فردی است که شما برای افزودن ارزش به یک شرکت روی میز می آورید.

 چرا گزاره ارزش مهم است؟

زمانی که ارزش پیشنهادی به طور دقیق ارائه شود، می‌‌‌تواند برند شما را به طور جامع بفروشد، زیرا به نقاط قوت، ارزش‌‌‌ها و مهارت‌‌‌هایی که فقط مختص شما هستند عمق می بخشد. یک گزاره ارزش قوی نه تنها کل برند استخدامی شما را بالا می‌برد بلکه برند شما را تقویت می‌کند و به شما یک نقطه فرود مطلوب‌تر برای نقش‌ها و موقعیت‌های مناسب می‌دهد.

تعریف گزاره ارزش به شما کمک خواهد کرد که شغل خود را ایجاد کنید و شغلی را پیدا کنید که برای شما ایده آل باشد به این ترتیب شما در شغل و محیطی که برای شما مناسب نیست قرار نمی‌گیرید.  به عبارت دیگر گزاره ارزش شما «قطب‌نمای شغلی» شماست. بر اساس گزارش جهانی استعدادهای درخشان مرسر، ۹۷درصد از مدیران اجرایی انتظار دارند که رقابت استعدادها در سال‌های آینده افزایش یابد. با افزایش چشمگیر رقابت استعدادها، ضروری است که شما به عنوان یک کاندیدا، از مهارت‌ها، استعدادها، ویژگی‌ها و حتی سرگرمی‌ها برای حفظ یا به دست آوردن فرصت‌های بهتر در بازار کار امروز استفاده کنید. به همین دلیل است که گزاره ارزش بسیار مهم است.

در سال ۲۰۱۸ تحقیقات WorldatWork نشان داد که افزایش قابل توجهی در پاداش کل  در سه تا پنج سال آینده در توسعه شغلی وجود خواهد داشت. هیچ کارمندی نمی‌خواهد از پول و زمان خود برای رشد و توسعه شغلی استفاده کند. آنها انتظار دارند که کارفرمای آنها در حال حاضر استراتژی‌های مختلف توسعه استعداد را برای کمک به رشد اهداف حرفه‌ای و رشد شخصی کارکنان تنظیم کنند.

بنابراین، شما می‌‌‌خواهید با شرکتی ارتباط برقرار کنید که به شما حمایت مالی یا مربیگری از طریق سمینارها، جلسات، کنفرانس‌‌‌ها و دیگر برنامه‌‌‌های شغلی ارائه می‌‌‌دهد که به شما و برند شما ارزش می‌‌‌بخشد.  اگر نتوانید توسعه پیدا کنید نمی‌توانید رشد کنید. با این گفته ارزش پیشنهادی ، شما را در کانون توجه قرار می دهد که در آن بهترین مهارت‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای شرکت ارزشمند تلقی می‌شود. تخصص و تجربه در محل کار برای هر کارمندی حیاتی است، زیرا بازخورد مثبت، شناخت و رشد را به همراه دارد. در واقع، در سال ۲۰۱۷، «شاخص تجربه کارکنان در سراسر جهان» این شیوه‌‌‌ها را برای رشد هر کارمندی حیاتی نشان داد.

همچنین کمک می‌کند که بتوانید به اهداف مختلف شغلی دست پیدا کنید. گزاره ارزش شما به طور قابل توجهی به این امر کمک می‌کند. این کار باعث تقویت پورتفولیوی شما می‌شود تا موقعیت ایده‌آلی برای خود به دست آورید. به این ترتیب شما به جای منتظر ماندن برای فرآیندی که مطمئن نیستید چقدر طول می‌کشد تا به یک نقطه عطف برسید، از قبل سرعتی را تعیین کرده‌اید. شرکت‌‌‌ها بر تشکیل فرهنگ رشد شغلی پیوسته برای تیم‌‌‌های فوق‌‌‌العاده با استعداد تاکید کرده‌‌‌اند با تنوع، شرکت‌ها مطمئنا رشد قابل توجه کارکنان را به دست خواهند آورد و در عین حال برخی از بهترین استعدادها را در جایگاه‌های مختلف حفظ خواهند کرد. همچنین مهم‌ترین عاملی که در تجربه مثبت کارمندان نقش دارد، کار معنادار است. این‌طور به قضیه نگاه کنید: وقتی به چیزی در حرفه خود دست پیدا می کنید چه احساسی دارید؟ آیا با انگیزه هستید یا خسته؟ من مطمئن هستم که همه شما احساس انگیزه خواهید کرد.

حال، سناریویی را در نظر بگیرید که در آن شما می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید و در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید. تا پایان کار به چند دستاورد خواهید رسید؟ زیاد.

با کمک یک گزاره ارزش، می‌توانید سریع‌تر از همیشه به بیش از آنچه قبلا به دست آورده‌اید، برسید. سطح انرژی شما به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. نسبت به خود احساس خوبی دارید و مطمئن هستید که دستاوردهای شخصی شما در حال رشد است.

آن مهارت یا تجربه منحصربه‌‌‌فردی که شما را متمایز می‌‌‌کند، باید کلید نهایی شما برای کار معنادار باشد. این چیزی است که شما را وادار می‌کند بگویید «من شغلم را دوست دارم.» وقتی ارزش‌‌‌های شرکت و ارزش‌‌‌های شما همسو می‌‌‌شوند، مطمئنا سودآوری، رشد و رضایت برای هر دو طرف وجود خواهد داشت.

یک گزاره ارزش تضمین می کند که شرکت به هر بخش از حرفه شما معنا می بخشد.

طبق گزارشی که توسط Globoforce  انجام شده است، کارکنانی که به طور منسجم ارزش‌های شرکت را درک می‌کنند، ۲۶ برابر بیشتر احتمال دارد که به طور کامل درگیر شوند. هاروارد بیزینس ریویو همچنین گزارش داد کارکنانی که در کار خود معنا می‌‌‌آفرینند، تمایل دارند خلاقانه تر، سخت‌‌‌تر و با پشتکار بیشتری کار کنند. برای توسعه گزاره ارزش خود، نقاط قوت کلیدی خود را مشخص کنید و اهداف خود را برای کمک به تسریع در حرفه خود توسعه دهید.