پس حوزه‌‌‌ای را انتخاب کنید که متخصص آن هستید و آن را کانون تلاش‌‌‌های خود قرار دهید. وب‌سایت، بازاریابی و حتی طرح آسانسور شما باید تداعی‌کننده تخصص شما باشد. به محض شکل‌گیری تمرکز، مشتریان جذب شما می‌‌‌شوند؛ آنها بیشتر از مهارت‌‌‌های عمومی، به تخصص شما نیازمندند.  دو روش مرسوم برای تخصصی بودن شامل «سیستم‌ها و فرآیندها» و «تمرکز بر روی صنعتی خاص» وجود دارد. هرچیزی امکان‌‌‌پذیر است. صنایع، استراتژی‌‌‌ها و چارچوب‌‌‌هایی را اجرا می‌کنند که سایرین هم از آنها استفاده کرده‌‌‌اند. وقتی مجموعه متفاوتی از راهبردها را پیاده‌سازی می‌‌‌کنید خروجی‌های مشخصی خواهند داشت زیرا متفاوت از کارهای روزمره‌‌‌ای است که دیگران در صنعت انجام می‌دهند.  طی ارائه‌‌‌ای که در دفتر مرکزی یک شرکت دارویی بزرگ داشتم، مدیرعامل بعد از معرفی من در مورد علت استخدام من برای کمک به شرکت توضیحاتی داد.

بعد از سخنرانی مدیرعامل، قبل از اینکه ارائه‌‌‌ام را شروع کنم یکی از مدیران شرکت پرسید: تو، تجربه‌‌‌ای در مورد صنعت ما داری؟ تا آن موقع، فعالیتی [در شرکت دارویی و صنعت داروسازی] نداشتم. من در بیش از ۲۱ شرکت در صنایع مختلف کار کردم اما هیچ یک داروسازی نبودند. به مدیر مذکور خیره ماندم و گفتم؛ «نه! نداشتم! اما دقیقا به همین دلیل شما به من نیاز دارید! من چشم‌‌‌انداز تازه‌‌‌ای ارائه می‌‌‌کنم و به همین دلیل است که مدیرعامل شما از من خواسته است که اینجا باشم.»  همیشه در مورد کمپین‌‌‌های موفق در سایر صنایع که می‌‌‌توانید آنها را برای مشتریان خود اجرا کنید، هوشیار و مطلع باشید؛ اغلب چون برنامه‌‌‌های یک صنعت در صنعت دیگر اجرا نشده است نتایج می‌‌‌تواند شگفت‌انگیز شود.  انتخاب دیگر شما این است که تمام نیروی خود را روی فقط یک صنعت بگذارید. این تمرکز به شما برای تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و کسب نشان ویژه در یک صنعت کمک می‌کند.

این به معنی انجام کارهایی که سایرین در صنعتی شکل داده‌‌‌اند نیست. برعکس، شما باید سیستمی از «به روش‌ها» یعنی بهترین‌‌‌های صنایع توسعه داده و آن را برای مشتری خود جهت کسب نتایج ملموس به‌‌‌کار گیرید. در عین‌‌‌حال، تمرکز خدماتتان در یک حوزه به شکل تخصصی، به معنی ناتوانی از عرضه این خدمات و کمک به سایر بخش‌‌‌ها نیست.  هربار که مشتری ببیند شما در کمک به او توانایی دارید، کار بیشتری به شما واگذار می‌کند زیرا به شما اعتماد کرده و با شما راحت ‌‌‌است. بنابراین حوزه خود را انتخاب کرده و برای آن رابطه‌‌‌سازی کنید؛ بنشینید و شاهد شروع معجزه‌‌ آن باشید.