آن دسته از متخصصان منابع انسانی که این روش را اتخاذ کرده‌‌‌اند، معتقدند انجام تدریس پاره‌وقت مزایای خود را دارد. ادام کالی که مدرک انجمن مدیریت منابع انسانی دارد و مشاور منابع انسانی در شرکت فایرفاکس ویرجینیاست و تدریس را در دانشگاه جورج میسون از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده، می‌‌‌گوید اگرچه هیچ‌‌‌کس با حقوق تدریس ثروتمند نمی‌شود (معمولا ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در هر کلاس)، اما نباید ارزش پاداش گرفتن برای انجام یک کار مفرح را نادیده گرفت. کالی می‌‌‌گوید: «احساس می‌‌‌کنم حق حرفه‌‌‌ام را که یک دهه برای من خوب بوده ادا می‌‌‌کنم. تدریس راهی است که دوباره به آن برگردم.» دان هرمان که مدیر منابع انسانی یک سازمان خدمات درمانی در منزل در گرین‌‌‌ بی ‌است و بیش از ۱۰ سال در کلاس‌‌‌های منابع انسانی در سطح دانشگاه تدریس کرده، می‌‌‌گوید تدریس او را مجبور کرده تا در مسائل منابع انسانی به‌‌‌روز بماند.

برخی می‌‌‌گویند دوست دارند فرصت کمک به پیشرفت متخصصان منابع انسانی آینده را داشته باشند و مزایای عملکرد منابع انسانی را به آنها نشان دهند. انت هریس هم که مدیر ارشد منابع انسانی در کارخانه تولید سیگار در جکسون ویل فلوریداست، تدریس استراتژی‌‌‌های منابع انسانی، استعدادیابی و تحلیل افراد را از اوایل امسال از طریق برنامه آنلاین دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی آغاز کرده است. او می‌‌‌گوید: «می‌‌‌خواهم دیگران منابع انسانی را با دیدگاهی متفاوت از روابط یا سازگاری کارمندان ببینند. می‌‌‌خواهم مردم بدانند ما فقط پلیس نیستیم که وقتی مشکلی پیش می‌‌‌آید به سراغش می‌‌‌رویم.» فکر می‌‌‌کنید تدریس برای شما هم مفید است؟ در اینجا چند گام برای رسیدن به این هدف آورده شده است:

روی یادگیری تمرکز کنید. اگر «ذهنیت ترویج» را بپذیرید و روی نکات مثبت بالقوه شبکه‌‌‌سازی تمرکز کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که این فعالیت را به عنوان فرصتی برای کشف و نه یک کار طاقت‌فرسا در نظر بگیرید.

مدرک کارشناسی ارشد بگیرید. کریس گرینینگ، که دارای مدرک کارشناسی ارشد انجمن مدیریت منابع انسانی است و با مدیران برای تعیین معیارهای استخدام در کالج آرکانزاس همکاری می‌کند، می‌‌‌گوید: «گرچه برای حرفه‌ای شدن در حوزه منابع انسانی نیازی به مدرک کارشناسی ارشد ندارید، اما اکثر دانشگاه‌‌‌ها حداقل به آن سطح از تحصیلات برای تدریس نیاز دارند.» برای بسیاری از مدیران مهم نیست مدرک کارشناسی ارشد به صورت آنلاین دریافت می‌شود یا از طریق یک برنامه سنتی حضوری. اما به طور کلی، یک گواهینامه حرفه‌ای بدون مدرک کارشناسی ارشد برای تحت‌تاثیر قرار دادن افرادی که در حال استخدام هستند کافی نخواهد بود.

شبکه حرفه‌‌‌ای خود را گسترش دهید. گسترش اخیر دانشگاه‌‌‌های آنلاین فرصت‌‌‌های تدریس را برای متخصصان منابع انسانی افزایش داده است، اما کسب موقعیت‌‌‌ها هنوز دشوار است. اینجاست که شبکه‌‌‌سازی وارد عمل می‌شود. با شرکت در رویدادهای انجمن مدیریت منابع انسانی و جلسات دیگر انجمن‌‌‌های تجاری، به دنبال فرصت‌‌‌هایی برای ایجاد ارتباط با مدیران دانشگاه‌‌‌ها و موسسات آموزشی و سایر مربیان باشید. در ارتباط با اساتید دانشگاه، از پرسیدن این سوال که آیا آنها از موقعیت‌های شغلی در دسترس اطلاعی دارند یا خیر خجالت نکشید.

از تحصیلات گذشته خود استفاده کنید. به دنبال فرصت‌هایی برای بیشتر دیده شدن در دانشگاه خود باشید. اگر هنوز در آموزشگاه‌‌‌ها هستید، به دنبال راه‌هایی برای تقویت روابط خود با استادان دانشگاه باشید. چلسی استرنز، هنگامی که روی مدرک کارشناسی ارشد منابع انسانی خود در جورج تاون کار می‌کرد، از این فرصت برای کمک به آموزش دوره مقدماتی گواهینامه انجمن مدیریت منابع انسانی استفاده کرد. بر اساس بازخورد مثبتی که از سوی دانشجویان دریافت کرد، فرصت‌‌‌های تدریس دیگری به او پیشنهاد شد. او علاوه بر تدریس در جورج تاون، اکنون مشاور هیات علمی بخش دانشجویی انجمن مدیریت منابع انسانی دانشگاه است.

سابقه تدریس ایجاد کنید. حتی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، احتمالا با رقابت سختی برای تعداد محدودی جایگاه آموزشی مواجه خواهید شد. ابتدا با تدریس در مکان‌های دیگر، مهارت‌های خود را تقویت کنید و علاقه خود را به مدرس شدن ثابت کنید.

 یافتن استعدادها

وقتی متخصصان منابع انسانی به کلاس درس می‌‌‌روند، فقط دانشجویان نیستند که از مزایای آن بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند. برخی می‌‌‌گویند کارفرمایان آنها نیز سود می‌‌‌برند. بالدی می‌‌‌گوید: «تدریس به من کمک می‌کند تا یک مسیر استعدادیابی ایجاد کنم. می‌‌‌دانم که به متخصصان منابع انسانی دقیق و سختکوش نیاز دارم. با تدریس، مهارت‌‌‌های ارتباطی و نوشتاری دانشجویانم را می‌‌‌شناسم. می‌توانم ببینم چه کسی توانایی به پایان رساندن یک پروژه را دارد.» او می‌‌‌گوید از بین هر ۲۵ تا ۳۵ دانشجویی که او در هر ترم به آنها تدریس می‌کند، معمولا سه تا پنج نفر از برجسته‌‌‌ترین آنها را استخدام می‌کند که این کار بار استخدام و هزینه‌‌‌های شرکت حقوقی آنها را کاهش می‌دهد. در همین حال، سابقه او در استخدام فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاهی موجب شده که او مورد توجه رئیس دانشگاه قرار گیرد.

چلسی استرنز، که مدرک کارشناسی ارشد منابع انسانی دارد و مدیر منابع انسانی یک پیمانکار دفاعی در ویرجینیاست، کلاس‌‌‌های منابع انسانی را از طریق برنامه آنلاین دانشگاه جورج تاون آموزش می‌دهد. او می‌‌‌گوید بازخوردهای مثبتی از کارفرمای خود دریافت کرده است که او را سفیر حسن نیت می‌‌‌داند.  برای کریس گرینینگ که مدرک کارشناسی ارشد منابع انسانی دارد، تدریس دوره‌‌‌هایی همچون کارشناسی منابع انسانی، ارتباطات تجاری و رهبری سازمانی در سطح دانشگاه، نه تنها یک توسعه طبیعی شغلی برای او به عنوان مدیر منابع انسانی در یک کالج محلی در شمال آرکانزاس بود، بلکه به او کمک کرد تا نزد اساتید اعتبار کسب کند.