واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان « نقش برند سیاسی در انتخابات» در روز چهارشنبه ۲۹مهر به مدت ۸ ساعت، با تدریس دکتر رسول بابایی برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه با مبانی برندسازی سیاسی به‌عنوان دانش و ابزاری برای رقابت و کنش سیاسی آشنا می‌شوند. برندسازی سیاسی به‌عنوان دانش عملی برای رقابت‌های سیاسی و ابزاری برای تحلیل‌های راهبردی سیاسی مورد توجه بسیاری از کارشناسان امور سیاسی در جهان قرار گرفته است.

رسول بابایی، مدرس اصلی کارگاه می‌گوید:«دانش برندسیاسی تحول عظیمی در انتخابات و رقابت‌های سیاسی کشور ایجاد می‌کند.» وی سمت وسوی این تحول را کاملا مثبت می‌داند و بر این باور است که این دانش کیفیت انتخابات و کنش‌گری سیاسی در ایران را ارتقا می‌دهد.

تعریف برندسیاسی، فواید آن برای جامعه، سیاسیون و احزاب سیاسی، مدل برندسازی سیاسی، قوانین حاکم در برندهای سیاسی و تجزیه و تحلیل چند شخصیت و کمپین انتخاباتی سرفصل‌های اصلی این دوره هستند.

شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مبانی برند سیاسی و کسب مهارت در تحلیل احزاب و شخصیت‌های سیاسی بر اساس این رویکرد، با گام‌های طراحی برند یک شخصیت یا حزب هم آشنا می‌شوند.

بابایی می‌گوید: «این دوره آموزشی به‌صورت کارگاه ارائه می‌شود و ما تاکید داریم که شرکت‌کنندگان در پایان این دوره در بخش آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» بتوانند با گام‌های اولیه طراحی یک برند سیاسی آشنا شوند و در نهایت با کمک مدرس و همراهانش پروژه طراحی یا باز طراحی برند یک شخصیت سیاسی را به‌صورت آزمایشگاهی در دستور کار قرار دهند.»

وی می‌گوید که برندسازی در سیاست منحصر به شخصیت‌های سیاسی نیست و احزاب و خط‌مشی‌های سیاسی را هم شامل می‌شود اما تاکید این دوره بر تحلیل شخصیت‌ها است.

بابایی مدیر مجموعه مبکا(مجموعه برندسازی سیاسی و کمپین‌های انتخاباتی) و مترجم کتاب «برندسازی نامزد انتخاباتی» اثر لیزا اسپیلر و جف برگنر است که اخیرا وارد بازار کتاب‌های سیاسی در ایران شده است. این کتاب روایتی دقیق از نقش برندسازی سیاسی در پیروزی باراک اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ ریاست جمهوری آمریکا است.

علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.