مدیرکل حریم شهر تهران گفت: از ابتدای سال آینده، طرح حریم‌بان با هدف حفظ حریم تهران و جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اجرا می‌شود. به گزارش ایسنا، مهندس حسن ابوتراب با اعلام این خبر افزود: برای جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در پهنه حریم شهر تهران، افرادی تحت عنوان حریم‌بان در مناطق مرزی شهر تهران با سایر شهرها مستقر می‌شوند و بر ساخت‌و‌ساز در این مناطق نظارت می‌کنند.

وی افزود: حریم‌بان‌ها در مناطق مجاور حریم تهران مستقر می‌شوند و این افراد ماموریت‌های ویژه و مهمی خواهند داشت.

ابوتراب تصریح کرد: نیروهای حافظ به طور مستمر در مراکزی که بیشترین ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در آن‌ها صورت می‌گیرد، حضور خواهند داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم شهر با متخلفان برخورد می‌کنند و پرونده تخلف را به مراتب بالاتر ارجاع می‌دهند.

مدیرکل حریم تهران با تاکید بر این که اجرای این طرح، نقش بسزایی در کاهش تخلفات غیرمجاز در حریم شهر تهران خواهد داشت و به این وسیله نظارت شهرداری بر حریم تهران دقیق‌تر خواهد شد، گفت: با استفاده از سیستم GIS و GPS می‌توان هرگونه تغییر و تحولی را در پهنه حریم تهران مشاهده کرد و بر این اساس در کوتاه‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بودجه اختصاص یافته به طرح حریم‌بان در شهر تهران را یک‌میلیارد و ۳۳۱‌میلیون تومان دانست که به مرور زمان و با تکمیل و اجرای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.