رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان گفت:‌ بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال از رکود خارج خواهد شد. مهدی موذن، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد خروج بازار مسکن از رکود، ‌افزود:‌ با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در بخش مسکن و تصویب طرح جامع مسکن به نظر می‌رسد بازار مسکن، طی ماه‌های پایانی سال از رکود خارج شود.

به گفته وی، همچنین گفته‌های سخنگوی دولت در مورد سیاست‌های دولت در راستای کاهش قیمت ساختمان با پایین آوردن قیمت زمین و با واگذاری زمین به صورت مجانی یا با قیمت پایین به سازندگان نیز از جمله موارد مثبت در زمینه ایجاد رونق در بازار مسکن خواهد بود.

موذن، سیاست‌های دولت نهم را در مورد بخش مسکن مثبت دانست و گفت:‌ خوشبختانه در دولت نهم برنامه‌های مثبتی از سوی دولت و مسوولان وزارت مسکن در بخش ساخت وساز ارائه شده است. وی با اشاره به دوره‌ای بودن رکود و رونق در بازار مسکن،‌ تصریح کرد:‌ در طول ۱۵ سال گذشته همواره بازار مسکن دچار رونق و رکود بوده که این دوره‌ها گاه تا دو سال نیز به طول می‌انجامیده است اما رکود فعلی حاکم بر بازار مسکن طولانی‌تر شده است و هم‌اکنون زمانی است که بازار از رکود خارج شود. وی یکی از پیامدهای رکود بازار مسکن را افزایش قیمت رهن و اجاره مسکن دانست و گفت: ‌متاسفانه به دلیل متناسب نبودن عرضه در مقابل تقاضا و عدم پاسخگویی بازار به کالای مورد نیاز مردم (مسکن )‌قیمت اجاره و رهن افزایش یافته که این امر موجب سوء‌استفاده بیشتر سود جویان شده است.