هیات وزیران مجوز انتشار یک‌هزار و ۴۰۰میلیارد ریال اواق مشارکت برای اجرای طرح‌های عمرانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، هیات وزیران در جلسه ۲۹ شهریور ماه ۱۳۸۵ بنا به پیشنهاد شماره ۹۴۹۸۵/۱۰۰ مورخ ۸/۶/۱۳۸۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد جزء (۳) بند «الف» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور تصویب کرد: اعتبار هر یک از طرح‌های یادشده پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و براساس قوانین و مقررات مربوط قابل هزینه خواهد بود.

اصلاح و تغییر اعتبار طرح‌ها نیز در صورت لزوم با پیشنهاد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با رعایت سقف اعتبار جدول زیر مجاز است.

مشارکت در احداث آزاد‌راه زنجان ـ تبریز به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال، مشارکت در احداث آزاد‌راه تهران ـ شمال به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال، مشارکت در احداث آزادراه اهواز ـ بندر امام به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال، مشارکت در احداث آزادراه قزوین ـ رشت به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال، مشارکت در احداث آزادراه سیرجان ـ بندرعباس به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال و مشارکت در احداث آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال، فهرست طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای استفاده از اوراق مشارکت است.

هیات وزیران همچنین ۳۰۰میلیارد ریال به طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان توسعه راه‌های ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استفاده از اوراق مشارکت اختصاص داد.

بر همین اساس اعتبار طرح مذکور پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و براساس قوانین و مقررات مربوط قابل هزینه خواهد بود.

طرح مشارکت در احداث آزادراه تهران ـ رودهن به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال و طرح مشارکت در احداث آزادراه قزوین ـ رشت به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال مشخصه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان توسعه راه‌های ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استفاده از اوراق مشارکت مزبور است.