به گزارش «ایسنا» علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره آخرین وضعیت خرید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس ۱۲متری و ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس ۱۸متری با سوخت پاک اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله انتخاب شرکت‌های تولیدکننده و انتخاب نوع اتوبوس‌ها هستیم.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: ما در سفر به چین از پنج شرکت تولیدکننده بازدید داشتیم. سه شرکت تولیدکننده اتوبوس، یک شرکت تولیدکننده ون و دیگری تولیدکننده سواری بود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب اتوبوس‌های جدید تهران منحصر به این پیشنهادها باقی نمانده و در حال بررسی دیگر پیشنهادها نیز هستیم، یادآور شد: یک تیم کاری برای نهایی کردن مذاکرات از چین وارد ایران شده است. تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با اعمال نظر کارشناسی، انتخاب اتوبوس‌ها نهایی شود.

زاکانی درباره تامین اعتبارات ارزی خرید این اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: امیدواریم مدل تامین مالی مورد نیاز هم با کمک و مصوبات بانک مرکزی به نتیجه برسد و در آینده نزدیک بتوانیم اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ون‌های برقی جدید را در سطح شهر ببینیم. شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تامین ۷۹۱دستگاه واگن مترو توسط طرف چینی نیز گفت: طراحی این واگن‌ها از یک سال گذشته دنبال شد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. به این ترتیب توانستیم زمان تولید اولین سری از واگن‌ها را با موافقت طرفین از ۲۳ماه به حدود یک‌سال کاهش دهیم. همان‌طور که قبلا اعلام شد، سال آینده اولین رام‌ وارد تهران می‌شود. بر اساس گزارش سایت شهر تهران، وی در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد تولید واگن‌ها وارد مرحله اجرایی شده و بر اساس متن قرارداد، باید اولین رام‌ کامل قطار در زمان مقرر به تهران تحویل داده شود.