تایید طرح شهرداری توسط استانداری

گروه مسکن- طرح شهرداری تهران برای ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در پایتخت برای حل مشکلات ترافیکی مورد حمایت و تائید استانداری تهران قرار گرفت.

مرتضی تمدن استاندار تهران با تایید طرح جدید شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم تهران به ساخت پارکینگ‌های طبقاتی این وظیفه بیشتر بر عهده بخش خصوصی خواهد بود که بی‌تردید مورد حمایت دولت قرار خواهند گرفت. او افزود: البته متقاضیانی برای ساخت پارکینگ طبقاتی در تهران وجود دارد و استانداری از طرح‌های پارکینگ طبقاتی توجیه دار که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد با اعطای تسهیلات زودبازده حمایت می‌کند.

او در عین حال از جزئیات طرح شهرداری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: الان نمی‌دانم که در طرح جامع شهرداری تهران در بحث پارکینگ‌های طبقاتی چه اقداماتی در نظر گرفته شده است ولی اگر شهرداری نیاز به تسهیلات بانکی برای ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی داشته باشد قطعا استانداری حمایت خواهد کرد.

گفتنی است، پیشتر مدیر کل دفتر شهرسازی شهرداری تهران به «دنیای اقتصاد» اعلام کرده بود که در صورتی که انبوه‌سازان در طرح ساخت پارکینگ‌های طبقاتی مشارکت داشته باشند سودی که از بابت مشارکت در این طرح به آنها تعلق خواهد گرفت به مراتب بیش از سود ناشی از ساخت‌وساز‌های مسکونی است.