مساحت تهران را به نفع «فضای سبز» کوچک می‌کنیم

گروه مسکن- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اهداف طرح جامع تهران در تامین سرانه مورد نیاز شهر از کاهش ۱۰۰ کیلومتری وسعت پایتخت در طرح تفصیلی جدید خبر داد. هیربد معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: تهران اولین شهری است که با اجرای طرح جامع شهری ۱۰۰ کیلومتر مربع از وسعت خود را به فضای سبز اختصاص می‌دهد.

او افزود: پهنه سبز در واقع شامل فضای سبز و باز و به منزله تنفسگاه شهری است.

او ادامه داد: یکی از وظایف طرح‌های جامع این است که سرانه‌های مورد نیاز شهر در حوزه‌های مختلف را به اندازه کافی در طرح بگنجاند و در طرح جامع تهران نیز، این مقصود دنبال شده است. او اضافه کرد: البته سرانه فضای سبز بیش از آنچه بر اساس استاندارد در طرح جامع پیش‌بینی شده است، خواهد بود و شهرداری تهران باید این کاربری‌ها را تا پایان سال ۹۵ حفظ کرده و در این مدت نسبت به تملک آنها اقدام کند.

او در ادامه به طرح شورای شهر برای حفظ فضای سبز و تجهیزات شهری تا پنج سال آینده اشاره کرد و گفت: شورای شهر تهران اخیرا در قالب طرحی، به شهرداری تاکید کرد که فضاهایی که در طرح تفصیلی قدیم تهران کاربری فضای سبز، پارکینگ و تجهیزات شهری دارد را در طرح تفصیلی جدید نیز، با همان کاربری لحاظ کند.