معاون امور مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در خصوص پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال‌جاری گفت: چون سال۹۱، سال شکوفایی بخش مسکن و سال به محصول نشستن سیاست‌های مسکن با تحویل تمام واحدهای مسکونی‌مهر در مناطق شهری است یقینا بازار مسکن کنترل خواهد شد. ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با خبرگزاری‌فارس افزود: پیش‌بینی دیگری برای بازار اجاره وجود دارد و آن این است که چون نرخ سود بانکی افزایش پیدا کرده این نگرانی مستاجران را کاهش داده که پول پیش بیشتری نسبت به اجاره ماهانه پرداخت کنند و موجران نیز با خیال راحت‌تری پول پیش را در بانک‌ها سپرده گذاری کنند.

وی تصریح کرد: بخش مسکن در سال ۸۹ به خاطر سیاست تولید بیشتر برای اولین بار بعد از انقلاب یک روند تورم معکوس داشت و با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و بازارهای رقیبی که در نتیجه سیاست‌های کلان و متغیرهای اقتصادی به وجود آمد، تغییراتی در سال ۸۹ در بخش مسکن رخ داد که به‌‌رغم همه این مسائل بازار مسکن، بازار نسبتا ملایم و آرامی بود. چرا که مردم رشد شتابان ساخت مسکن مهر و سیاست‌های حمایتی دولت را در افتتاح‌ها و واگذاری‌ها می‌بینند.

اما چون سال ۹۱ سال شکوفایی و به محصول نشستن سیاست‌های مسکن است با تحویل تمام واحدهای مسکونی مهر در مناطق شهری است یقینا بازار مسکن کنترل خواهد شد.