کاهش قیمت مسکن نیازمند عزمی همگانی از سوی دولت،‌ وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها، سرمایه‌داران، سازندگان، انبوه‌سازان، مشاوران املاک و مردم است. مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا این عزم همگانی به وجود نیاید و مدیریت‌ها یکپارچه نشود نمی‌توان انتظار داشت قیمت مسکن مهار شود.

وی افزود: اگر هریک از نهادهای درگیر با بخش مسکن با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند در نهایت شاهد کاهش قیمت خانه خواهیم بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تقاضای مسکن در حال حاضر بیش از عرضه است و نمی‌توان یک شبه راه حلی برای پاسخ‌گویی به حجم بالای تقاضا در کشور داشته باشیم، بنابراین باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام گیرد تا به سمتی حرکت کنیم که با کاهش قیمت اجاره بها مردم تمایل بیشتری برای خانه‌ اجاره‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: در گذشته عنوان می‌شد اجاره‌نشینی و خوش‌نشینی؛ اما این مسائل فراموش شده، متاسفانه با افزایش قیمت ملک، قیمت اجاره‌بها نیز افزایش یافته این در حالی است که در تمام دنیا تمایل مردم به سمت ملک اجاره‌ای بیش از خرید خانه است. رییس اتحادیه مشاوران املاک در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم تا با همکاری تمامی دست‌اندرکاران این بخش و مردم شاهد کاهش معضلات این بخش باشیم.