همه شهروندان از آخرین وضعیت کاربری ملک خود اطلاع کسب کنند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: با توجه به ابلاغ طرح جامع شهر تهران و تصویب طرح‌های تفصیلی، لازم است تا شهروندان جهت جلوگیری از برخی سوء‌استفاده‌ها و ضرر و زیان، از تغییر احتمالی کاربری ملک خود مطلع شوند. حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر تهران ابلاغ شده است و طرح‌های تفصیلی نیز در مقیاس یک ده هزارم در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است که بدین ترتیب طرح‌های فوق، آماده عملیاتی شدن هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح‌ها تغییراتی در کاربری برخی املاک ایجاد شده که ارزش املاک را افزایش داده و امکان سوء استفاده برای افرادی که از این مساله اطلاع دارند، ایجاد شده است به همین منظور شهروندان باید از آخرین وضعیت ملک خود اطلاع داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر از آمادگی شهرداری تهران جهت اطلاع‌رسانی در این خصوص خبر داد و افزود: شهرداری تهران تغییرات در کاربری برخی املاک را در سایت‌های مختلف به اطلاع شهروندان می رساند، ضمن آنکه مردم می توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه شهرداری در جریان آخرین تغییر احتمالی کاربری ملک خود قرار بگیرند.به گفته شکیب شهروندان باید قبل از فروش ملک خود اطلاع لازم را از طریق شهرداری‌ها حاصل کنند تا برخی افراد با سوءاستفاده از رانت اطلاعاتی نتوانند سودجویی کنند.