رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: اجرای توافقنامه صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌های بالای دوهزار و ۵۰۰متر از اول تیرماه آغاز شد.

محسن بهرام غفاری، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این توافقنامه از اول دی ماه سال گذشته و با صدور شناسنامه فنی ساختمان‌های سه‌ هزار ‌متر مربع در شش ماه اول آغاز شد و پس از آن برای ساختمان دو‌هزار و ۵۰۰‌متر و به ترتیب برای سایر ساختمان‌ها این امر صورت خواهد گرفت که تا سال ۸۸ باید برای تمامی‌ ساختمان‌ها شناسنامه فنی صادر شود. وی گفت: در حال حاضر برای ساختمان‌های بیش از دوهزار و ۵۰۰ از اول تیرماه این توافقنامه قابل اجرا است اما تاکنون پرونده‌ای از سوی شهرداری به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه نشده است.

غفاری با اشاره به اینکه برای ساختمان‌های بیش از سه هزار متر از اول دی ماه نیز تنها ۱۸ پروژه به این سازمان ارائه شد، گفت: متاسفانه اغلب نقشه‌های این ساختمان‌ها با مشکل مواجه بوده‌اند و ایرادات فراوانی داشتند که برای رفع اشکال فرستاده‌ شده‌اند.

وی ادامه داد: از این ۱۸ پرونده تنها نقشه‌ ساختمان سه پرونده بدون مشکل بود که مورد تایید قرار گرفت و برای صدور پروانه به شهرداری ارسال شده است که پس از طی مراحل ساخت و نظارت‌هایی که توسط سازمان مهندسی ساختمان طی ساخت انجام می‌گیرد، شناسنامه فنی برای پایان کار برای آنها صادر می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بعضا از سوی متقاضیان عنوان شده نظام مهندسی در روند بررسی پرونده تاخیر داشته است. باید بگویم این موضوع اصلا صحیح نیست؛ چراکه سازمان نظام مهندسی موظف است هر پرونده‌ای را که به آن ارجاع می‌شود ظرف ۲۴ ساعت بررسی کند و اگر ایرادی نداشت به تایید برساند.

وی افزود: متاسفانه اکثر پرونده‌هایی که به ما ارسال شده است دچار مشکل بوده‌اند و این متقاضیان هستند که در رفع اشکالات کم کاری می‌کنند که در نتیجه زمان بررسی پرونده آنها طولانی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعملی که در این زمینه وجود دارد هیچ پرونده‌ای بیشتر از ۲۴ ساعت در نظام مهندسی ساختمان توقف نمی‌کند.