محمد سعیدی‌کیا گفت: دو وزارتخانه مسکن و تعاون به صورت کامل و با جدیت بر کار تعاونی‌های مسکن مهر و روند ساخت‌و‌سازهای آنان نظارت دارند. به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدی‌کیا در جریان مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح در شهرستان مرودشت فارس با اعلام این مطلب افزود: بر این اساس وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به تطابق ساخت و سازها با اصول فنی و وزارت تعاون نسبت به رعایت ضوابط و قوانین تعاونی از سوی تعاونی‌ها نظارت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: پروژه مسکن مهر در سطح کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و رییس‌جمهور به صورت مستمر نسبت به کیفیت و سرعت اجرای آن تاکید دارد.

وزیر مسکن و شهرسازی عنوان کرد: تاکنون در سطح کشور سه میلیون و ۹۰۰‌هزار خانوار برای طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود دو‌میلیون و ۶۰۰‌هزار خانوار واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی همچنین در خصوص چگونگی تامین زمین این طرح افزود: برای تامین زمین سه تکلیف پیش‌بینی شده که در مرحله اول زمین باید در محدوده شهر باشد و اگر این چنین نبود زمین‌های در حریم شهرها و روستاهایی که قابلیت توسعه دارند، واگذار شود.

وزیر مسکن ادامه داد: اگر در روستاها نیز چنین زمین‌هایی برای واگذاری نبود می‌توان خارج از حریم شخصی شهرکی بنا کرد و در انتها اگر این سه شرط تحقق نیافت می‌توان زمین خریداری کرد.

وی با اشاره به سختی‌های موجود در اجرای طرح مسکن مهر گفت: برای اجرای این طرح سختی‌های فراوانی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تطابق شرایط ثبت‌نام کننده با قوانین و مقررات اشاره کرد که وقت و انرژی زیادی را می‌طلبد.

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته به استعداد ساخت یک‌میلیون و ۲۵۰هزار واحد در طرح مسکن مهر زمین اختصاص داده است.

وی گفت: طی مدت اخیر هفت‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای مسکن مهر، روستایی و اجاره تامین منابع مالی بانکی شده است.

وزیر مسکن یادآور شد: در حال حاضر ساخت مسکن به دو صورت مسکن مهر و ساخت‌وسازهای خود مردم انجام می‌شود که در سال گذشته با صدور ۸۳۰هزار پروانه ساختمان در شهرهای کشور بیشترین حجم صدور پروانه را داشتیم.

سعیدی‌کیا اظهار داشت: تمام این تلاش‌ها به این دلیل است که تا چند سال آینده به تدریج مشکل مسکن با کمک خود مردم و تعاونی‌ها حل شود.