دنیای اقتصاد - رییس‌جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن، وزارت اقتصاد را مامور پیگیری وام‌های ساخت مسکن کرد که ظاهرا به‌رغم اولویت مساله مسکن، پرداخت آنها دچار مشکل شده است. وزارت نیرو نیز مکلف شد هرچه سریع‌تر آب و برق مسکن مهر در شهرهای جدید را تامین کند.

رییس‌جمهور در آخرین نشست شورای‌عالی مسکن تاکید کرد
ماموریت وزارت اقتصاد برای پیگیری وام ساخت
وزارت نیرو باید هر چه سریع‌تر آب و برق مسکن مهر را در شهرهای جدید تامین کند
گروه مسکن - میترا یافتیان: محمد عباسی، عضو شورای‌عالی مسکن آخرین تصمیمات و مصوبات شورا را تشریح کرد.
محمد عباسی وزیر تعاون در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد درباره نتایج آخرین نشست شورای‌عالی مسکن گفت: رییس‌جمهوری در جلسه اخیر شورا، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مامور پیگیری تخصیص تسهیلات ساخت مسکن کرد.
با دستور رییس‌جمهوری وزارت اقتصاد موظف شد بر روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن پیگیری و نظارت کند و برای تسریع در پرداخت این تسهیلات تلاش کند.
تعریف ماموریت وزارت نیرو برای تامین آب و برق مسکن مهر نیز از جمله نتایج نشست اخیر شورای عالی مسکن است.
عباسی در این زمینه نیز به خبرنگار ما گفت: اعضای شورای‌عالی مسکن و رییس‌جمهوری ضمن تاکید بر همکاری سایر وزارتخانه‌ها با پروژه‌های مسکن مهر، وزارت نیرو را موظف کردند تا امور مرتبط با آب و برق پروژه‌های مسکن مهر در شهرها و شهرک‌های جدید را فراهم کند و تامین زیرساخت‌های آن را در شهرها با سرعت بیشتری تامین کند.وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه تصمیماتی درخصوص تسریع در واگذاری زمین‌‌های با اجاره 99ساله به گروه‌های کوچک مردمی و تعاونی ها اتخاذ شد.عباسی، وزیر تعاون و عضو شورای عالی مسکن در ادامه این گفت‌و‌گو تصریح کرد: در‌حال‌حاضر 7500میلیارد تومان توان وام‌دهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مهر است که قرار است برمبنای تفاهم بین وزارت مسکن و بانک مرکزی، این تسهیلات به مردم پرداخت شود.
سامانه نظارت جامع بر تعاونی‌ها ایجاد شد
وزیر تعاون با بیان اینکه واگذاری زمین‌‏های طرح مسکن مهر در قالب قطعات کوچک‌‌تر از این هفته آغاز می‌‏شود، از ایجاد سامانه الکترونیکی نظارت جامع بر تعاونی‌‏های کشور خبر داد.
محمد عباسی با اشاره به این مطلب به ایلنا گفت: به منظور تسریع در اجرای این طرح که دارای گستردگی و حجم زیادی است و در راستای مشارکت فعال‌‏‌‌تر اعضای تعاونی‌‏های مسکن مهر، طرح کوچک‌‌تر شدن زمین‌‏های واگذار شده از این هفته اجرایی می‌‏شود.
وی افزود: این طرح بنا به اصلاحاتی که اخیرا در طرح مسکن مهر صورت گرفته، انجام می‌‏شود.عباسی با اشاره به این که تعاونی‌‏ها با وزارت تعاون ارتباط منسجمی ندارند، گفت: بنا نیست که مجموعه تعاونی‌‏ها زیرمجموعه نظام دولتی باشند و هر لحظه کنترل شوند، بلکه فراهم کردن بستر مناسب جهت حضور آنها در بازارهای مختلف اقتصادی و محوری‌کردن نقش آنها در تولید و دریافت اطلاعات به روز توسط خود تعاونی‌‏ها از عمده مسائلی است که وزارت تعاون با قدرت در حال انجام آن است.
وزیر تعاون همچنین از ایجاد سامانه الکترونیکی نظارت جامع بر تعاونی‌‏های سراسر کشور در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این سامانه الکترونیکی به منظور ارتباط هرچه بیش‌‌تر بین اعضای تعاونی‌‏های کشور و وزارت تعاون ایجاد شده است.وی خاطر نشان کرد: در این سامانه تشکیل مجامع عمومی و انتخاب هیات مدیره، اطلاع یافتن از مقدار سرمایه هریک از تشکل‌‏های تعاونی و چگونگی شرایط ایجاد و تشکیل تعاونی مشاهده و انجام می‌‏شود.
وزیر تعاون همچنین از سهیم شدن صندوق تعاون در عاملیت پرداخت سود سهام عدالت خبر داد.
عکس‌:آکو سالمی