گروه مسکن- ساکنان محدوده ایستگاه در حال احداث مترو ظفر در خیابان شریعتی برای اولین بار نیست که ریزش این قسمت از خیابان را شاهد بوده‌اند، چرا که طی ۲سال اخیر حداقل ۳بار این قسمت نشست کرده و موجبات نگرانی اهالی این منطقه را فراهم آورده است.

طی روزهای اخیر نیز اخباری مبنی بر ریزش نبشی از خیابان شریعتی بالاتر از خیابان میرداماد و حدفاصل خیابان‌های زرین تا مینا منتشر شد که پس از آن شرکت مترو تهران از روز جمعه گذشته این محدوده را به منظور انجام عملیات تحکیم تونل در مسیر توسعه شمالی خط یک مترو تهران مسدود کرد.

در همین رابطه یکی از ساکنان این منطقه طی تماسی با گروه مسکن دنیای اقتصاد، از ترک برداشتن دیوارهای منزل خود بر اثر فرونشست این قسمت از خیابان شریعتی خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت تکرار این حادثه، ترک‌های موجود عمیق‌تر شده و در نهایت موجب تخریب و ریزش ساختمان شود.

وی گفت: اگر مسوولان شهرداری به ویژه مترو به آثار سوء این حادثه بر ساختمان‌های مسکونی این منطقه توجهی نداشته باشند، در صورت حادثه‌ای نظیر ریزش ساختمان مسکونی سعادت‌آباد، هیچ یک از بخش‌های مرتبط خود را مسوول نمی‌دانند و عملا خواهند گفت کی بود کی بود، من نبودم.