صدور بیمه رایگان آتش‌سوزی 2میلیون منزل مسکونی پایتخت

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از صدور بیمه‌نامه رایگان آتش‌سوزی برای ۲‌میلیون منزل مسکونی شهر تهران خبر داد. محمد‌رضا حاجی بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص علل تاخیر این بیمه‌نامه به درب منازل شهروندان گفت: به مشکلاتی در خصوص توزیع و غیره برخورد کردیم که به زودی آن‌ها را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: احتمالا تا ۲ ماه آینده این بیمه‌نامه به درب منازل ارسال خواهد شد.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، البته فرستادن و نفرستادن این بیمه‌نامه‌ها فرقی به حال مردم نمی‌کند چرا که تمام خانه‌ها در حال حاضر بیمه هستند و در صورت بروز حادثه بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود. حاجی‌بیگی اضافه کرد: حدود ۲‌میلیون واحد مسکونی در تهران وجود دارد که تمام آن‌ها بیمه شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مدت اعتبار این بیمه‌نامه‌ها را یک سال و قابل تمدید تا ۵ سال عنوان کرد.

به گزارش فارس، با توجه به این که روزانه حدود ۱۰۰ حریق در تهران رخ می‌دهد شهرداری تهران اقدام به عقد قراردادی با شرکت بیمه کارآفرین برای بیمه آتش‌سوزی واحدهای مسکونی تهران کرد.

بر اساس این قرارداد، شرکت بیمه کارآفرین متعهد به بیمه کردن حدود ۲‌میلیون واحد مسکونی تهران، بدون اخذ وجه از مالکان واحدها و شهرداری تهران شده است. این شرکت متعهد شده تا مبلغ ۲۰‌میلیون ریال خسارت وارد به ساختمان و تاسیسات و ۳۰‌میلیون ریال خسارت وارده به اثاثیه منزل ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را با معرفی و تایید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران به خسارت دیدگان پرداخت کند.

در همین حال، شهرداری تهران نیز در این زمینه متعهد شده است که اطلاعات املاک مسکونی موضوع تفاهم‌نامه را برای صدور بیمه‌نامه در اختیار شرکت بیمه کارآفرین قرار دهد.

شهرداری از امکانات موجود در سطح مناطق شهرداری و سازمان‌های تابعه برای اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات محیطی و معرفی خدمات ویژه به شهروندان در راستای اجرای طرح و در حد مقدورات و بر اساس ضوابط شهرداری تهران استفاده می‌کند.